عمومی

ویلچرنشینی بیماران «اس‌ام‌ای » با محقق‌نشدن وعده رئیس‌جمهوری

🔴 ویلچرنشینی بیماران «اس‌ام‌ای » با محقق‌نشدن وعده رئیس‌جمهوری

🔹بسیاری از کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که آذرماه سال ۱۴۰۰ در تجمع مقابل مجلس شرکت کردند تا برای دریافت داروی جهانی مطالبه‌گری کنند، توان حرکتی و جسمانی آن زمان را ندارند.

🔹کودک و نوجوانی که آن روز پلاکارد و بنر به دست کنار مادر یا پدرش ایستاده بودند، حالا ویلچرنشین شده‌اند و قدرت بالابردن یک ورق کوچک را ندارند. کودک دیگری که آن روز روی پاهایش ایستاده بود، دیگر ویلچرنشین شده و تعداد زیادی هم قدرت ایستادن یا نشستن را از دست داده‌اند. حالا بیماران اس‌ام‌ای با گذشت حدود دو سال از روزی که وعده دریافت دارو گرفتند، قدرت گرفتن کتاب یا لیوان را از دست ‌داده‌اند، ویلچرنشین یا زمین‌گیر شده‌اند یا با چالش‌های روزافزونی از بیماری پیش‌رونده اس‌ام‌ای روبه‌رو هستند.

🔹اگرچه وزارت بهداشت در بوق و کرنای رسانه‌ای اعلام کرده است که داروی بیماران اس‌ام‌ای در سه مرحله تهیه شده و به دست بیماران رسیده اما حدود ۹۰۰ بیمار اس‌ام‌ای همچنان با مشکل تأمین دارو روبه‌رو هستند. بیمارانی جانشان را از دست دادند و تعدادی نیز در گیرودار پاس‌کاری مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو چشم‌انتظار تحقق وعده رئیس‌جمهور برای رسیدن به دارو مانده‌اند./شرق

@salamatnews
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا