عمومی

همراه بیمار چشم پرستار را کور کرد


🔴همراه بیمار چشم پرستار را کور کرد

🔹سرگرم پر کردن فرم مقابل کانترپرستاری بوده که ناگهان مشتی بر صورتش فرود می‌آید، سرش گیج می‌رود و به زمین می‌افتد. دنیا جلوی چشمانش تیره و تار می‌شود. از شدت درد نمی‌تواند روی پایش بایستد. همکارانش برای کمک و جلوگیری از آسیب بیشتر به سراغش می‌آیند و با مداخله حراست و ورود پلیس، فرد خاطی دستگیر می‌شود.

🔹حتی یادآوری آن روز تلخ هم برایش سخت و درد آور است، روزی که باعث شد برای همیشه بینایی یکی از چشمانش را از دست بدهد. او «عبدالوهاب دانش نیا» سوپروایزر بیمارستان شهید بهشتی یاسوج است. با وجود از دست دادن بینایی یکی از چشمانش همچنان به مردم خدمات می‌دهد.

🔹می گوید: «بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در گذشته مرکز تروما بود و بیمارانی که بر اثر حادثه دچار آسیب می‌شدند اکثراً به این مرکز برای درمان منتقل می‌شدند. سال 89 پرستار بخش آی سی یو بودم و مثل هر روز در حال چک کردن علائم بیماران و رسیدگی به آنها، در همان لحظه مریض بد حالی را به بخش ICU منتقل کردند که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشت.»

🔹این پرستار 38 ساله ادامه می‌دهد: «تمام تخت‌های بخش پر بود و باید بیمار بدحال را جایگزین فردی می‌کردیم که شرایط پایدارتری داشت. با دستور پزشک متخصص یکی از بیماران را که شرایط مساعد و پایداری داشت، به بخش منتقل کردیم تا تخت ICU را به مریض بدحال دهیم. هنگامی که همراه مریض از جابه جایی بیمارش از آی سی یو به بخش مطلع شد، اعتراض کرد و با داد و بیداد وارد بخش مراقبت‌های ویژه شد تا دستگاه‌هایی را که به بیمار بد حال وصل کرده بودیم جدا کند و بیمار خودش را دوباره به‌ای سی یو بازگرداند.

🔹آن زمان مسئول بخش بودم. جلوی او را گرفتم تا آسیبی به دیگر بیماران وارد نکند و برایش توضیح دادم که شرایط بیمار شما پایدار است و با دستور پزشک متخصص او را به بخش منتقل کرده ایم. همراه بیمار را از بخش مراقبت‌های ویژه خارج کردم تا آرامش به محیط بازگردد. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که بازگشت و با مشت، محکم به صورتم کوبید به طوری که با چند بار عمل جراحی در بیمارستان فارابی تهران نتوانستم آسیبی را که به یکی از چشمانم وارد شد درمان کنم و برای همیشه یکی از چشمانم روی نور بسته شد.»/ایران

salamatnews.com/news/364696
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا