عمومی

یک توضیح مهم:

یک توضیح مهم:
برخی دوستان (که از نظر تعدادی کم اند اما نظرشان مهم و کاملا قابل اعتناست) به تیتر انتخابی برای آخرین نوشته ام انتقاد وارد کرده اند.

جواب کوتاه: بی هیچ کلامی اضافه صریح عرض می کنم که انتقاد وارد است!

جواب مبسوط:
الف) تیتر اصلی همراه با علامت سوال است که متاسفانه نسخه ای که منتشر شده بود بدون علامت سوال منتشر شده بود. تیتر درست چنین است: خدا علی را نیامرزد؟! اگر الان به رفرنس اصلی مراجعه کنید تیتر صحیح درج شده است.

ب) هر کسی که پاراگراف اول متن را بخواند متوجه می شود که این جمله از نویسنده نیست بلکه از معاویه است و با خواندن ادامه متن متوجه می شود که دیدگاه نویسنده به آن حضرت چگونه است. از همین روی اکثریت مطلق خوانندگان متوجه چرایی تیتر شده اند و هیچ مساله ای با تیتر نداشته اند.

ج) امیدوارم خوانندگان محترم با خواندن متن به ارادت نویسنده به آن والامقام پی برده باشند اما جهت اطمینان (و از آن جهت که عشق را گاهی باید با صدای بلند فریاد زد) عرض کنم که آن حضرت برای من نه تنها یک امام مذهبی و پیشوای دینی است که ایشان قله شکوهمند و قهرمان زندگی من است. من با اندیشيدن به او و زندگی اش الهام می گیرم و قوت می جویم و تازه می شوم. آنچه نوشتم نیز برآمده از کنکاشی است که در سبک زندگی و سیاست ورزی او داشتم.

د) به دیگر نوشته های من نیز انتقاداتی وارد شده بود که طبیعی است . ولی من بدلایلی جواب منتقدین را نداده ام. اما این بار به خاطر قداست موضوع و اهمیت مساله وظیفه خود دانستم که نقد را به جان بخرم و پاسخگو باشم.

هـ) مجدد از پیشگاه ایشان و همه ارادتمندان آن حضرت که خاطرشان مکدر شده بی هیچ لکنت و اضافتی، پوزش می طلبم. باشد که خداوند علی (ع) همه ما را بیامرزد.

رمضان المبارک 1441- یک روز بعد از ضربت و یک روز قبل از شهادت آن والا مقام.
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا