عمومی

بهترین استراتژی های سرمایه گذاری چیست (5)

💎بهترین استراتژی های سرمایه گذاری چیست (5)

نوشته: دکتر مجتبی لشکربلوکی

🔳⭕️آیا شما باسواد هستید؟
آیا شما واقعا با سواد هستید؟ حتما با سواد هستید که دارید این متن را می خوانید! ولی اگر سواد مالی ندارید در دادن جواب بله باید تردید کنید. از جمله مهم ترین مولفه های سواد مالی، داشتن اطلاعات پایه در مورد استراتژی سرمایه گذاری است. همه ما باید سرمایه گذاری را یاد بگیریم. به سه دلیل:
1- ممکن است در دوره ای از زمان هیچ درآمدی نداشته باشیم جز درآمد و دارایی بدست آمده از سرمایه گذاری هایمان.
2- تجربه نشان داده است که اتکا به درآمدهای حقوق ثابت ممکن است به دردمان نخورد.
3- عقل سلیم نشان داده است که هر کسی باید بخشی از درآمدش را پس انداز کند برای روز مبادا. ولی در کشوری که تورم 30 الی 40% دارد پس انداز ساده پول بدترین تصمیم ممکن است.
در یادداشت های قبلی در مورد استراتژی های سرمایه گذاری صحبت کردیم.
یادداشت 1: سبد سرمایه گذاری بهینه
یادداشت 2: استراتژی کپی تریدینگ
یادداشت 3: استراتژی سرمایه گذاری گله ای و ساز مخالف
یادداشت 4: استراتژی سرمایه گذاری مستقیم در برابر واسط های حرفه ای

🔳⭕️سرمایه گذاری بلندمدت یا معامله گری روزانه
حالا می خواهیم بُـعد دیگری از استراتژی سرمایه گذاری باز کنیم. سرمایه گذاری می تواند با رویکرد بلندمدت باشد و یا با کوتاه مدت (خرید و فروش روزانه یا هفتگی) باشد. گاهی اوقات به دید کوتاه مدت می گویند: معامله گری (خرید و فروش با دید کوتاه مدت برای کسب منفعت از نوسان قیمت ها).

شش مزیت سرمایه گذاری بلندمدت چیست؟
◾️هیجانات کوتاه مدت شما را آزار نمی دهد. یکی از بهترین مزایای سرمایه گذاری بلندمدت این است که شما نه از افت های پنج درصدی ناامید و مضطرب می شوید و نه از افزایش های ده درصدی هیجان زده و سپس البته تصمیمات هیجانی مانند صرف پول در حوزه های نامربوط، نامعقول و نادرست.
◽️ شواهد تجربی نشان می دهد سرمایه گذاری بلندمدت نتایجی مشابه یا بهتر از معامله گری روزانه دارد. خیلی از معامله گران ادعا می کنند که بازده های خوبی از نوسان می گیرند ولی در ازای هر معامله گر نوسان گیر موفق که موفقیت خود را فریاد می زند، چند معامله گر شکست خورده بدبخت ساکت وجود دارد.
◾️ انجام این کار آسان تر است: بدیهی است که معامله گری نیاز به دانش بیشتری دارد.
◽️ قلب سالم تری خواهید داشت: سرمایه گذاران بلندمدت به شما امکان می دهد شب ها بهتر بخوابید. روزها استرس کمتری داشته باشید.
◾️ زمان و هزینه کمتری دارد. هر خرید و فروشی هزینه معامله گری دارد. در برخی از کشورها نیز مالیات های سنگین تر و ملموس تری هم دارد. همچنین معامله گری زمان زیادی از شما خواهد گرفت.
◽️ بخشی از مغز خود را از دست نمی دهید. بعد از مدتی معامله گری متوجه می شوید که گوشه ای از مغز شما حتی در روزهای تعطیل هم به این موضوع مشغول است. بنابراین معامله گری علاوه بر هزینه مالی و هزینه زمانی، هزینه مغزی-ذهنی نیز دارد. سرمایه گذاری بلندمدت؛ آن بخش از مغز شما را که در معامله گری گیر کرده است آزاد می کند.

☑️⭕️تجویز راهبردی:
اگر از نظر زمانی در تنگنا نیستید، می توانید هیجانات خود را کنترل کنید و دانش معامله گری بالایی دارید، می توانید استراتژی خرید و فروش کوتاه مدت (معامله گری) را انتخاب کنید. ولی اگر می خواهید مغز آزادتر، قلب آرام تر و استرس کمتری دارید و می توانید خودتان یا با مشاوره یک حرفه ای، سبد سرمایه گذاری (پورتفویی از کلاس های مختلف دارایی) خوبی برای خودتان طراحی کنید، آنگاه استراتژی بلندمدت می تواند گزینه خوبی باشد.

مدیریت سرمایه دایموند؛ آینده مطمئن سرمایه شما
@DiamondCMG
https://Diamondcmg.com
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا