عمومی

تغییر مقررات پذیرش دانشجو در کانادا؛ حداقل مخارج زندگی حدود ۲۱ هزار دلار ارزیابی شد


🔺تغییر مقررات پذیرش دانشجو در کانادا؛ حداقل مخارج زندگی حدود ۲۱ هزار دلار ارزیابی شد

❇️ مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا روز پنج‌شنبه از ایجاد تغییرات اساسی در مقررات مربوط به صدور مجوز تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی (ویزای دانشجویی) خبر داد. او همچنین برخی از مقررات را برای آن دسته از دانشجویان خارجی که هم اکنون در این کشور مشغول تحصیل هستند (از جمله در موضوع حق کار) تغییر داد.

❇️بنا بر اعلام وزیر مهاجرت کانادا، از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، رقم ارزیابی شده به عنوان حداقل هزینه زندگی برای متقاضیان ویزای دانشجویی افزایش می‌یابد و به ۲۰ هزار و ۶۳۵ دلار می‌رسد. هدف دولت از اعمال این تغییرات، اطمینان از آمادگی مالی دانشجویان برای زندگی در کانادا بویژه در رویارویی با چالش تامین هزینه مسکن اعلام شده است.

❇️ پیش از این حداقل هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان خارجی رقم ۱۰ هزار دلار ارزیابی شده بود که از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی نیز به عنوان حداقل مبلغ لازم برای درخواست ویزای تحصیل در کانادا اعمال می‌شد. اما از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی، یک دانشجوی مجرد که می‌خواهد برای تحصیل در کانادا اقدام کند، باید مدارکی را نشان دهد که حاکی از توانمندی مالی او برای تامین مبلغ ۲۰ هزار و ۶۳۵ دلار، به همراه شهریه سال اول تحصیل و هزینه‌های سفر خود به کانادا است/ یورونیوز

🔗متن کامل خبر را اینجا بخوانید

#دیدبان_مهاجرت
@imobs_ir
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا