عمومی

در میبد یزد چه گذشت؟!

🔴 در میبد یزد چه گذشت؟!
( تنش میان جامعه محلی و جامعه مهاجران افغانستانی)

🔺معاون سیاسی امنیتی استانداری در پی درگیری در خیابان خرمشهر شهر میبد که پنجشنبه شب به قتل(با ضربات چاقو) یک جوان ۱۷ ساله انجامید،اعلام کرد که قاتل بازداشت شده است.

🔺به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، گفته «قاتل از اتباع خارجی» است و «در آزادشهر یزد دستگیر شده است.»

🔺عده‌ای از مردم تجمعات اعتراضی، خواهان دستگیری و مجازات قاتل شدند. و تعدادی از خانه‌های شهرک افغان‌ها را آتش زده و تعدادی از اتباع به سمت بیابان (دشت یزد اردکان) رفتند.‎

🔺پس از اعتراضات گسترده و حمله به محل سکونت مهاجران افغان در میبد، مجید بهارستانی، شهردار این شهر گفته که براساس مصوبه شورای تامین شهرستان، قرار است مسیر جداگانه‌ای برای مهمان‌شهر اتباع باز شود. او مدعی شده «مطالبه مردم اخراج اتباع از این شهرستان است.»

🔺به گفته او ۱۲ هزار اتباع خارجی رسمی در میبد زندگی می‌کنند که در مهمان‌شهر(اردوگاه) سکونت دارند. او افزوده که شاید همین تعداد نیز «غیرمجاز» در این استان ساکن هستند/ اقتصاد نیوز

⛔️ ورود افغان‌ها به این ۱۶ استان ممنوع است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه:

🔺 درحال‌حاضر با دستورالعمل ابلاغی از شورای‌عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع افاغنه در 15 استان کشور و از جمله کرمانشاه ممنوع است.

🔺استان‌هایی که به طور کامل برای اقامت شهروندان افغان ممنوع هستند، عبارتند از: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان.

#دیدبان_مهاجرت
@imobs_ir
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا