عمومی

درس هایی از رشد امارات متحده عربی


درس هایی از رشد امارات متحده عربی
(قطب نوظهور جذب سرمایه های مالی و انسانی دنیا)

✳️اکونومیست، در این هفته خود به رشد اقتصادی و سیاسی امارات متحده عربی و درس های آن برای سایر قدرت های متوسط در جهان پرداخته است.

✳️طی چند هفته آینده ده‌ها هزار دیپلمات، فعال و بازرگان برای پیوستن به مراسم سالانه آب و هوای سازمان ملل به دوبی می روند. اما این تنها دلیل توجه به امارات نیست. امارات نشان می دهد که چگونه می توان در عصر چند قطبی، به رشد چشمگیر اقتصادی رسید.

✳️این کشور بیش از 0.1 درصد از مردم جهان را در خود جای داده و تنها 0.5 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تولید می کند، اما نزدیک به 10 درصد از ذخایر نفت جهان را در خود جای داده است و این ثروت عظیم به او کمک می کند تا بیش از سهم خود در اقتصاد جهان رشد کند.

✳️اولین درس از توسعه امارات آن است امارات از نقاط قوت خود نهایت استفاده را می کند. اپراتورهای بنادر وسیع آن اکنون سایت هایی از لندن گرفته تا بمبئی و مانیل را اداره می کنند. یکی از این شرکت‌ها، تقریباً یک دهم کل ترافیک جهانی کانتینرهای حمل و نقل را اداره می‌کند. همچنین امارات متحده عربی اکنون یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در آفریقا است که به ایجاد زیرساخت های حیاتی در سراسر این قاره که از فقر سرمایه برخوردار است، کمک می کند.

✳️درس دیگر استقبال از استعدادهای خارجی است. امارات متحده عربی با داشتن تنها 1 میلیون نفر جمعیت بومی، میزبان بیش از 8.7 میلیون مهاجر بخصوص استعدادها و سرمایه های انسانی برتر از اقصی نقاط دنیاست. با این حال همچنان به تعداد زیادی مهاجر با سطوح مختلف مهارتی نیاز دارد. در حالی که عربستان سعودی برای جذب تخصص به اقدامات سنگین متوسل می شود، مانند ایجاد دفاتر منطقه ای در این کشور، امارات متحده عربی بر تبدیل خود به مکانی جذاب تر برای زندگی و تجارت متمرکز است.حضور امارات متحده عربی در میان 8 کشور اصلی میزبان مهاجران بین المللی با داشتن 8.7 میلیون مهاجر، نشان از برنامه های بلندپروزانه این کشور برای رسیدن به جایگاه برتر در اقتصاد جهانی با بهره گیری از استعدادهای برتر و سرمایه انسانی سایر کشورهاست. برنامه اخیر این کشور برای جذب 100 هزار برنامه نویس در همین راستاست.

✳️دسترسی به سرمایه، قدرت محاسباتی و داده‌های فراوان به محققان هوش مصنوعی در ابوظبی کمک کرده است که Falcon را توسعه دهند که به عنوان یک رقیب جدی برای متا مطرح است. برخی کارشناسان بر این باورند که امارات پس از آمریکا و چین، سومین کشور مهم در حوزه هوش مصنوعی  است.

✳️امارات از پیامدهای مثبت تجارت نیز غافل نشده است. هند که نسبت به تجارت آزاد محتاط بود، اولین قرارداد خود را در یک دهه اخیر با امارات امضا کرد. تجارت بین این دو از آن زمان تاکنون 16 درصد از نظر اسمی افزایش یافته است.

✳️در طول سال‌ها، حاکمان امارات مکانیسم‌هایی برای تضمین یک محیط تجاری باثبات در خانه ایجاد کرده‌اند. آنها همچنین می دانند که شکست های داخلی به سرعت خشم شهروندانشان را در پی خواهد داشت. اما رژیم با چنین محدودیت‌هایی در خارج از کشور مواجه نیست و به او اجازه می‌دهد تا به هوس‌های خود دست بزند و از منافع خود محافظت کند، بدون توجه به عواقب آن در جاهای دیگر. در دنیای پراکنده، بسیاری از کشورها به دنبال راه های جدیدی برای بازی در صحنه جهانی خواهند بود.

مطلب کامل را در اینجا بخوانید.

🌐 www.truevest.ir

#دیدبان_مهاجرت
@imobs_ir
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا