عمومی

۶ کشور عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با سیل ورود مهاجران غیرقانونی به توافق رسیدند.


⛔️۶ کشور عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با سیل ورود مهاجران غیرقانونی به توافق رسیدند.

🔺 وزرای کشور شش عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه از دستیابی به توافق برای تلاش‌های مضاعف در راستای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و باندهای قاچاق انسان خبر دادند.

🔺 این توافق در جریان نشست وزرای کشور اعضای گروه «ویشگراد» متشکل از لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان با همتایان خود از دو کشور دیگر عضو اتحادیه (آلمان و اتریش) به دست آمد. این نشست در سگد، سومین شهر بزرگ مجارستان و در فاصله هشت کیلومتری از مرز این کشور با صربستان برگزار شد.

🔺مرز مجارستان با صربستان به دلیل عضویت مجارستان در اتحادیه اروپا یکی از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

🔺برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر این باور هستند که موج ورود پناهجویان از منطقه بالکان و به ویژه مرز صربستان با مجارستان نیازمند توجه بیشتر و اتخاذ تدابیر ویژه است.

🔺ویت راکوشان، وزیر کشور جمهوری چک که این نشست به ابتکار او برگزار شد از موضوع مهاجرت به عنوان «چالش مشترک» کشورهای اروپایی یاد کرد. وی تاکید کرد که تمرکز اصلی در مواجهه با مهاجرت باید بر روی ممانعت از ورود غیرقانونی پناهجویان باشد./ یورونیوز

🔗متن کامل خبر را اینجا بخوانید

پی نوشت:
❇️ اهمیت این خبر از آن جهت است که کشورهای اروپایی مقصد اصلی پناهجویان ایرانی هستند بطوریکه جایگاه ایران در میان ملیت های برتر ثبت درخواست جدید پناهجوئی در برخی از کشور های میزبان (شرکت کننده در نشست فوق الذکر) بر اساس سالنامه مهاجرتی OECD در سال 2023 به صورت زیر است:
مجارستان (رتبه 2)، آلمان (رتبه 6)، لهستان (رتبه 10)، اتریش (رتبه 13)،

#دیدبان_مهاجرت
@imobs_ir
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا