عمومی

کانادا امکان تبدیل ویزای موقت ( توریستی) به اقامت کاری بدون نیاز به ترک این کشور را تا فوریه 2025 تمدید کرد!


کانادا امکان تبدیل ویزای موقت ( توریستی) به اقامت کاری بدون نیاز به ترک این کشور را تا فوریه 2025 تمدید کرد!

❇️ اتباع خارجی که با ویزای توریستی وارد خاک کانادا می شوند و یا در حال حاضر در این کشور هستند و یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت می‌کنند، همچنان می‌توانند بدون نیاز به ترک کشور برای مجوز کار درخواست دهند و اقامت کاری دریافت کنند.

❇️ این سیاست موقت که در دوران شیوع کرونا ( آگوست 2020) اتخاذ شده بود، تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ تمدید شده است. این سیاست موقت دارندگان ویزای توریستی کانادا را به گزینه‌ای جهت تامین نیروی انسانی برای کارفرمایان در کانادا تبدیل می‌کند، زیرا بسیاری از آن‌ها همچنان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

❇️ پیش از اتخاذ این سیاست، افرادی که برای کار در کانادا درخواست می‌دادند، معمولاً باید قبل از آمدن به کانادا برای مجوز کار اولیه خود اقدام می کردند و یا اگر با ویزای توریستی در کانادا بودند، باید کانادا را ترک می کردند کنند تا مجوز کارشان صادر شود. حال با تمدید این سیاست، خروج از کانادا برای اخذ مجوز کار تا سال 2025 ضروری نیست.

🔺این خبر از این جهت حائز اهمیت است که در طول چند سال گذشته بسیاری از ایرانیان از این امکان برای ورود به خاک کانادا و اخذ اقامت کاری بهره برده بودند و همین امر موجب افزایش قابل توجه جمعیت ایرانیان ساکن کانادا شده بود. تمدید این سیاست، می تواند به تداوم روند صعودی افزایش جمعیت ایرانیان در کانادا منجر شود.

🔗 منبع خبر

#رصدخانه_مهاجرت_ایران
@imobs_ir
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا