عمومی

اگر دیر بجنبید

🔴اگر دیر بجنبید
🔹درباره خانه‌های ۲۵ متری

🔺اعتماد ۹ مهر ۱۴۰۲

✍️عباس عبدی

🔘برخی از تحلیل‌گران تاریخی معتقدند که مشکلات ریشه‌ای ما ایرانیان در جریان جنگ‌های ایران و روسیه در زمان فتحعلی شاه قاجار آشکار و نمایان و منجر به نوعی از آگاهی عمومی در این موضوع شد. آن جنگ‌ها نشان داد که مشکل ما کجاست؟

🔘در یک سو امثال قایم مقام فراهانی بودند که اعتقاد داشت: ”کسی که شش کرور مالیات می‌گیرد (شاه ایران) با کسی که شش صد کرور (دولت روسیه) از در جنگ در نمی‌آید.“ یک قاعده خیلی روشن و منطقی.چ، و دیگرانی بودند که می‌گفتند نخیر. ”ما می‌توانیم. و پیروز خواهیم شد.“ نتیجه شد آنچه که در ترکمانچای شاهدش بودیم. این فرآیند همچنان ادامه داشته است. در خلوت خود عقلانیت را می‌فهمیم ولی در جلوت و آشکارا، ساز دیگری می‌زنیم.

🔘در خاطرات افرادی که مکرر نزد حکام رفته‌اند، از این موارد زیاد است که نزد او چیزی را می‌گفتند و دور از او نظر متفاوتی داشتند. امروز هم همین رفتار را به شکل‌های گوناگون از خود بروز می‌دهیم.

🔘چندی پیش خبری منتشر شد که یکی از مناطق شهرداری تهران قراردادی را منعقد کرده که چند صد واحد مسکونی ۲۵ تا ۳۵ متری را بسازد. هنوز خبر منتشر نشده بود که وااسلامای عده‌ای بلند شد، که این مغایر فلان سیاست‌هاست، باید خانه‌های بزرگ‌تر در اختیار مردم قرار دهیم، فرزندآوری چه می‌شود؟ مهمان و صِلِهِ رَحِم و… چه خواهد شد و هنوز صبح شام نشده بود که خبر را تکذیب کردند تا مبادا عرش آرزوهای برخی به لرزه در آید، و خوشبختانه با تکذیب خبر، ساخت واحدهای آپارتمانی و ویلایی هزار متری در دستور کار آقایان قرار گرفت. همان ویلاهایی که متناسب با فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی است و چیزی هم که زیاد داریم، زمین است که خداوند عطا فرموده.

https://telegra.ph/اگر-دیر-بجنبید-09-30
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا