عمومی

کیفیت مداخلات دولت

کیفیت مداخلات دولت

محمد فاضلی

دولت‌ها در اقتصاد مداخله می‌کنند. ظاهراً در همه جای دنیا هم این کار را به شیوه‌های مختلف انجام می‌دهند. دولت در ایران اما به بی‌کیفیت‌ترین شکل ممکن در اقتصاد مداخله می‌کند. نشان دادن مصداق‌های واقعی این مداخلات بی‌کیفیت و مُخرب، کمک می‌کند تا فهم بهتری از نسبت دولت و اقتصاد ایران داشته باشیم.

ما در دو اپیزود #پادکست_دغدغه_ایران تلاش کرده‌ایم تا مداخلات دولت در «صنعت ساخت خودروهای تجاری» را توضیح بدهم و ابعاد مخرب آن‌را آشکار کنم. منظور از خودروهای تجاری هم کامیون، اتوبوس، کِشَنده، مینی‌بوس، کامیونت و وسایل نقلیه‌ای از این دست است که برای حمل بار و مسافر استفاده می‌شوند.

اپیزود ۹۷: دولت و صنعت ساخت خودروی تجاری – بخش اول

شنیدن در تلگرام

شنیدن در کست‌باکس

 
اپیزود ۹۹: دولت و صنعت ساخت خودروی تجاری – بخش دوم

شنیدن در تلگرام

شنیدن در کست‌باکس
 
شما را برای شناخت مداخلات دولت در اقتصاد (که بسیار فراتر از قیمت‌گذاری است)، اثرات منفی که به جا می‌گذارد، اشتباهاتی که دائم تکرار می‌کند و درس‌هایی که یاد نمی‌گیرد، به شنیدن این دو اپیزود دعوت می‌کنم. بدیهی است پژوهش من که به پادکست تبدیل شده، همه واقعیت را نمی‌گوید چون واقعیت بزرگ‌تر ظرفیت پژوهشی محدود و زمان یک پادکست است، اما حتماً بخش مهمی از واقعیت را بیان می‌کند. متخصصان و فعالان عرصه ساخت خودروی تجاری را هم به نقد این دو اپیزود دعوت می‌کنم.
 
@fazeli_mohammad
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا