عمومی

شیرآلات سرطان زا با مجوز سازمان استاندارد! / وجود سرب در شیرآلات ایرانی 10 برابر حد مجاز جهانی


🔴شیرآلات سرطان زا با مجوز سازمان استاندارد! / وجود سرب در شیرآلات ایرانی 10 برابر حد مجاز جهانی

🔹بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت قرار گرفتن در معرض سرب باعث کم خونی، فشار خون بالا، نارسایی کلیوی، سمیت ایمنی و سمیت اندام های تولید مثل می شود. اثرات عصبی و رفتاری سرب غیر قابل برگشت است.

🔹به گزارش سلامت نیوز، بسیاری از ابزار و لوازمی که در خانه و محل کار با آنها سر و کار داریم،حاوی سرب هستند. یکی از آنها همین شیرآلاتی است که در همه خانه ها وجود دارد.

🔹جنس بدنه شیرآلات بهداشتی در ایران، آلیاژ برنج است که این آلیاژ، ترکیبی از مس و روی و ماده سرطانزای سرب است. طبق استاندارد جهانی مصرف سرب در بدنه شیرآلات بهداشتی ساختمان(آشپزخانه و حمام و توالت و روشویی) ممنوع است یعنی میزان سرب باید 0 درصد یا نزدیک 0 درصد(یعنی 25 صدم درصد) باشد.

🔹طبق بررسی های انجام گرفته توسط سلامت نیوز در شیرآلات موجود در بازار ایران تقریبا هیچ کدام از این صنایع استاندارد اصلی جهانی که زیر 0/25 درصد است را رعایت نمیکنند و با اتکا بر همین استاندارد از رده خارج کشورمان نسبت به تولید یا واردات این ابزار مهم در خانه اقدام میکنند.

🔹آیا وقتش نرسیده که پس از نزدیک به 12 سال سازمان ملی استاندارد تغییراتی در استاندارد ملی اجباری شماره 6679 ایجاد کند؟آیا اساسا وظیفه این سازمان ایجاد و بروزرسانی این استانداردها نیست .

salamatnews.com/news/363307
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا