هوش مصنوعی

اتحادیه بازیگران محدودیت‌های بیشتری برای استفاده از هوش مصنوعی اعلام کرد

[ad_1]

انجمن بازیگران سینما (SAG-AFTRA) به‌تازگی با استودیوهایی مانند دیزنی و نتفلیکس به توافق رسید تا به اعتصاب تقریباً چهار ماهه خود پایان دهد. علاوه بر افزایش 7 درصدی حداقل دستمزد و ایجاد یک صندوق جدید 40 میلیون دلاری در سال برای انتقال بخشی از درآمد نمایش‌های بزرگ و موفق به بازیگران، هوش مصنوعی بخش مهمی از خواسته‌های بازیگران بوده است و 86 درصد از اعضای هیئت مدیره این انجمن روز گذشته به تصویب این توافق رأی مثبت دادند.

«دانکن کرابتری-ایرلند»، طرف مذاکره‌کننده SAG-AFTRA در کنفرانس مطبوعاتی خود می‌گوید:

«این قرارداد به صنعت اجازه می‌دهد تا به جلو پیش برود و هوش مصنوعی را مسدود نمی‌کند. اما محافظت از اجراکنندگان و حقوق آن‌ها را تضمین می‌کند.»

استودیوهای فیلم‌سازی در سال‌های گذشته در حال آزمایش هوش مصنوعی بوده‌اند و می‌توانند با کمک این فناوری از نسخه شبیه‌سازی‌شده بازیگران در کارهای خود استفاده کنند. این امر به‌نوبه‌خود باعث کاهش هزینه‌های ساخت می‌شود و ازاین‌رو بسیاری از تولیدکنندگان خواستار افزایش نقش هو‌ش مصنوعی بوده‌اند، اما بازیگران با آن مخالف هستند.

محدودیت‌های انجمن بازیگران برای هوش مصنوعی

کرابتری-ایرلند می‌گوید اکنون با وجود این قرارداد، یک بازیگر برای استفاده از نسخه دیجیتالی خود همان مبلغی را دریافت خواهد کرد که با انجام همان «میزان کار» روی صحنه واقعی دریافت می‌کند.

علاوه‌بر‌این، با ترس از این‌که بازیگران ثانویه یا نقش‌های غیراصلی ممکن است اولین افرادی باشند که شغل خود را به دلیل هوش مصنوعی از دست می‌دهند، محدودیت‌های دیگری نیز اعمال شده است. کرابتری-ایرلند در این رابطه می‌گوید:

«با وجود این قرارداد از نسخه‌های دیجیتالی نمی‌توان برای فرار از تعهد و پرداخت کمتر به یک بازیگر ثانویه استفاده کرد.»

همچنین استودیوها باید برای هر بار استفاده از نسخه دیجیتالی بازیگران در فیلم یا سریال‌های خود، رضایت آن‌ها را دریافت کند. بنابراین آن‌ها همیشه نمی‌توانند از این نسخه‌های شبیه‌سازی‌شده با هوش مصنوعی استفاده کنند و باید برای هر بار انجام این کار «توضیح معقولانه خاصی» داشته باشند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا