موبایل و فناوری

تست گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 و A17 پرو از نظر دوام باتری

[ad_1]

اسنپدراگون 8 نسل 3 شاید از نظر فرایند تولید یک نسل از چیپ 3 نانومتری A17 پرو اپل عقب‌تر باشد، اما نتایج بنچمارک‌ها عملکرد بهتر آن در تست تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای را نشان داده بودند. با‌این‌وجود، اکنون تست عمر باتری دستگاه‌های مجهز به این دو تراشه توسط یک کانال یوتوب منتشر شده است که بهره‌وری انرژی بالاتر چیپ 3 نانومتری اپل را نشان می‌دهد.

کانال یوتوب TechDroider چند گوشی پرچمدار را از نظر عمر باتری تست کرده است، اما دو مدلی که شاید بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند، آیفون 15 پرو مکس و شیائومی 14 پرو هستند که به بهترین چیپست‌های موبایل فعلی، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 و A17 پرو مجهز شده‌اند.

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 3 و A17 پرو

هر دو گوشی با نرخ تازی‌سازی 120 هرتز آزمایش شده‌اند که البته باید اشاره کرد که آن‌ها دارای رزولوشن‌های متفاوتی هستند که قابل تغییر نیست. همچنین شیائومی 14 پرو دارای یک باتری 4880 میلی‌آمپرساعتی است، درحالی‌که آیفون 15 پرو مکس به یک سلول 4441 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است.

با وجود این موارد، پرچمدار اپل با مدت‌زمان 11 ساعت و 54 دقیقه، درزمینه تست عمر باتری برترین گزینه در بین 6 دستگاه این آزمایش بوده و جایگاه اول را تصاحب کرده است. شیائومی 14 پرو مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز با 10 ساعت و 24 دقیقه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

گلکسی اس 23 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 2 و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خود در این تست توانست 10 ساعت و 5 دقیقه دوام بیاورد که این موضوع نشان می‌دهد چیپست‌های کوالکام مانند همیشه کارآمد هستند؛ اما نه به اندازه A17 پرو.

با وجود این نتایج، می‌توانیم بگوییم که آیفون 15 پرو مکس درحال‌حاضر از نظر دوام باتری، پادشاه پرچمداران محسوب می‌شود و پس از آن شیائومی 14 پرو نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا