عمومی

مایکروسافت به‌‌‌دلیل استفاده از نظرسنجی‌های هوش مصنوعی به آسیب‌رساندن به اعتبار گاردین متهم شد

[ad_1]

نشریه بریتانیایی «گاردین» (The Guardian)، مایکروسافت را به آسیب‌رساندن به اعتبارش متهم کرده است. ظاهراً غول سازنده ویندوز در کنار مقاله‌ای از این نشریه درباره قتل یک زن جوان، نظرسنجی را با کمک هوش مصنوعی درباره علت مرگ این زن برگزار کرده که با انتقاد گاردین مواجه شده است.

براساس گزارش گاردین، مایکروسافت از طریق سرویس جمع‌آوری اخبار خود، همراه با مقاله گاردین در مورد مرگ یک مربی واترپلو 21 ساله به نام «لیلی جیمز» که هفته گذشته در مدرسه‌ای کشته شد، از نظرسنجی استفاده کرده است. این نظرسنجی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است، از کاربران سوال می‌کند: «به‌نظر شما دلیل مرگ این زن چیست؟». سپس از خوانندگان می‌خواهد از بین سه گزینه «قتل»، «تصادف» یا «خودکشی» انتخاب کنند.

نامه مدیرعامل گاردین به رئیس مایکروسافت

«آنا بیتسون»، مدیرعامل گروه رسانه‌ای گاردین، در نامه‌ای به رئیس مایکروسافت، «برد اسمیت»، نگرانی‌های خود در مورد نظرسنجی ایجاد‌شده توسط هوش مصنوعی را بیان کرد. به گفته او این اتفاق می‌تواند باعث ناراحتی خانواده جیمز شده باشد و همچنین آسیب قابل‌توجهی به اعتبار این سازمان و روزنامه‌نگارانی وارد می‌کند که مقاله را نوشته‌اند.

او همچنین از اسمیت خواست که مایکروسا‌فت بدون تأیید نشریه از نظرسنجی‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی در کنار مقالات استفاده نکند. همچنین مایکر‌وسافت باید ویژگی‌های اضافی ساخته‌شده با هوش مصنوعی که درکنار اخبار برندهای مورد اعتمادی مانند گاردین نمایش داده می‌شوند را به کاربران اطلاع‌رسانی کند.

در همین حال، یکی از سخنگویان مایکروسافت می‌گوید:

«ما نظرسنجی‌های تولید‌شده توسط مایکروسافت برای تمام مقالات خبری را غیرفعال کرده‌ایم و در حال بررسی علت نمایش محتوای نامناسب هستیم. یک نظرسنجی نباید در کنار مقاله‌ای با این ماهیت ظاهر شود و ما در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از تکرار این نوع خطا در آینده هستیم.»

نظرسنجی مایکروسافت که اکنون حذف شده است، از همان ابتدا با انتقادات زیادی مواجه شد. یکی از خوانندگان مقاله درباره نظرسنجی می‌گوید: «این باید رقت‌انگیز‌ترین و زشت‌ترین نظرسنجی باشد که تا به حال دیده‌ام».

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا