بازار خودرو

وزیر صمت از ارزانی خودرو خبر داد؛ او از مردم خواست صبور باشند!

[ad_1]

وزیر صمت در یک مصاحبه اختصاصی، از ارزانی خودرو خبر داد. او همچنین اعلام کرد که در آینده شاهد واردات خودروهای لوکس به کشور خواهیم بود.

علی عباس‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به واردات خودروهای لوکس در آینده‌ای نزدیک، از ارزانی خودرو نیز خبر داد. طبق گفته وی باید منتظر افزایش رویه واردات خودرو و ورود خودروهای خارجی از برندهای مختلف به ایران باشیم. لذا با این اوصاف وزیر صمت از مردم خواسته است که برای خرید خودرو عجله نکنند تا جلوی سوءاستفاده دلالان گرفته شود.


ادمه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


وزیر صمت از ارزانی خودرو خبر داد

ماجرای آزادسازی خودرو از سال 1397 تاکنون در لوایح مختلف از طرف دولت، مجلس و بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفته و تا سال گذشته تعیین تکلیف نشده بود. اما از اواخر سال گذشته که بحث واردات داغ شد، روند واردات آغاز شد. اما وزارت صمت نیز بر قول خود استوار نبود و عملاً 90 درصد تعهدات خود را زیر پا گذاشت. چند ماهی می‌شود که بحث واردات خودرو داغ است و حالا با توجه به این موضوع، بحث کاهش قیمت خودرو نیز به میان آمده است.

وزیر صمت از ارزانی خودرو خبر داد

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ییان کرد:

کشنده‌ای در گمرک باقی نمانده است در صورتی که خودرویی باقی مانده باشد خود مالک باید پیگیر موضوع ترخیص آن شود و وزارتخانه وظیفه نسبت به آن ندارد، موانع هم برای این اقدام مرتفع شده است. باید گفت خودروهای وارداتی در حال توزیع میان مردم هستند و افراد با مراجعه به سامانه‌های مرتبط می‌توانند، حداکثر تا پایان آذر و دی خودروهای ثبت‌نامی را تحویل بگیرند. همچنین امکان ثبت‌نام برای سایر افراد جامعه هم فراهم است.

وی افزود: «باید گفت برنامه‌ریزی در این زمینه به قدری قوی است که جایی برای نگرانی وجود ندارد. مردم برای خرید خودرو نباید عجله کنند تا جلوی سواستفاده دلالان را بگیرند، معتقدم که همه‌چیز به آرامش نیاز دارد. به نظر می‌رسد اگر با آرامش به موضوعات بنگریم دست دلالان کوتاه می‌شود.»

علی آبادی در پایان گفت:

اگر روند واردات دائمی و مستمر شود که امیدواریم این مهم عملی شود، با تداوم آن بازار خودرو به ثباتی خواهد رسید. بازار خودرو به تدریج به شرایط مطلوب می‌رسد و ثبات آن کار یک شب نیست، همچنین مردم با صبوری می‌توانند با دلالی مقابله کنند.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در مورد ارزانی خودرو و واردات خودروهای لوکس در آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا