عمومی

اینستاگرام ظاهراً روی چت‌بات خود با نام «دوست هوش مصنوعی» کار می‌کند

[ad_1]

طبق تصاویری که توسط یک منبع معتبر فاش شده است، اینستاگرام ظاهراً روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که «دوست هوش مصنوعی» (AI friend) نام دارد و کاربران می‌توانند آن را مطابق با میل خود شخصی‌سازی کنند و سپس مانند چت‌بات‌هایی از جمله ChatGPT با آن مکالمه داشته باشند.

پروژه «دوست هوش مصنوعی» اینستاگرام

براساس تصاویری که «الساندرو پالوزی»، محقق اپلیکیشن به اشتراک گذاشته است، کاربران می‌توانند مواردی از جمله جنسیت، سن و شخصیت هوش مصنوعی خود را مشخص کنند. به‌عنوان مثال، دوست هوش مصنوعی شما در اینستاگرام می‌تواند «شوخ»، «خلاق» یا حتی «عمل گرا» باشد.

همچنین برای شخصی‌سازی کردن بیشتر این هوش مصنوعی می‌توانید علایق آن را نیز انتخاب کنید که طبق اسکرین‌شات‌ها، این ویژگی «شخصیت و ماهیت مکالمه‌هایش را مشخص می‌کند». گزینه‌های این ویژگی نیز شامل مواردی از جمله «خودتان»، «حیوانات»، «شغل»، «آموزش»، «سرگرمی»، «موسیقی» و «طبیعت» می‌شود.

پس از مشخص‌کردن این موارد نیز می‌توانید یک آواتار و یک نام برای دوست هوش مصنوعی خود انتخاب کنید. سپس به دکمه چت منتقل خواهید شد که در آن با کلیک کردن روی دکمه‌ای می‌توانید مکالمه‌ای را با هوش مصنوعی آغاز کنید.

البته باید اشاره کرد که اینستاگرام یا «آدام موسری»، رئیس آن هنوز به‌طور رسمی درباره ویژگی دوست هوش مصنوعی اظهارنظری نکرده‌اند. همچنین ویژگی‌های منتشرنشده ممکن است درنهایت برای عموم کاربران راه‌اندازی شوند یا نشوند، بنابراین هنوز به‌طور قطعی نمی‌توان گفت که این ویژگی قرار است در دسترس کاربران قرار بگیرد.

با این وجود، تصمیم اینستاگرام برای توسعه یک چت‌بات هوش مصنوعی که از آن به‌عنوان «دوست» میلیون‌ها کاربر یاد شده است، می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. همانطور که «جولیا استویانوویچ»، مدیر «مرکز هوش مصنوعی مسئول» دانشگاه نیویورک به TechCrunch توضیح می‌دهد، این فناوری می‌تواند کاربران را به‌نحوی فریب دهد که فکر کنند در حال تعامل با یک شخص واقعی هستند.

اسنپ‌چت به‌عنوان مثال چت‌بات خود با نام «My AI» را در ماه فوریه برای کاربرانش راه‌اندازی کرد و البته با انتقادات زیادی روبرو شد، زیرا طبق گزارش‌های منتشر‌شده، چت‌بات این اپلیکیشن چینی با کاربران زیر سن قانونی درباره موضوعات نامناسبی صحبت می‌کرده است.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا