هوش مصنوعی

شکایت بازیگر مشهور از یک هوش مصنوعی به‌دلیل استفاده از چهره و صدایش

[ad_1]

«اسکارلت جوهانسون»، بازیگر مشهور هالیوود، قصد دارد تا از توسعه‌دهنده یک اپلیکیشن هوش مصنوعی به دلیل استفاده از نام و چهره او در یک تبلیغ آنلاین شکایت کند. تبلیغ اشاره‌شده متعلق به یک ویرایشگر تصویر به نام Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar است که از صدای تولیدشده توسط هو‌ش مصنو‌عی جوهانسون استفاده کرده است.

براساس گزارش Variety، در این تبلیغ 22 ثانیه‌ای، جوهانسون در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم Black Widow است و از بینندگان می‌خواهد که او را دنبال کنند. اما در ادامه فقط صدایی را می‌شنویم که توسط هوش مصنوعی ساخته شده و شبیه به این بازیگر زن است که درباره این مدل می‌گوید:

«فقط به آواتارها محدود نمی‌شود. همچنین می‌توانید با متون و حتی ویدیوهای هوش مصنوعی خود تصاویر ایجاد کنید. فکر می‌کنم نباید آن را از دست بدهید.»

شکایت جوهانسون از توسعه‌دهنده هوش مصنوعی

البته در انتهای این تبلیغ، Convert Software که توسعه‌دهنده برنامه هوش مصنوعی است، از متنی استفاده کرده که در آن گفته‌شده «تصاویر توسط هو‌ش مصنو‌عی Lisa AI ساخته شده و هیچ ارتباطی با بازیگر ندارند». با این حال، نمایندگان جوهانسون استدلال کرده‌اند که او هرگز سخنگوی این برنامه نبوده است و «کوین یورن»، وکیل او این وضعیت را به‌طور قانونی مدیریت خواهد کرد.

یورن در بیانیه‌ای گفت:

«ما این چیزها را ساده نمی‌گیریم. طبق روش معمول خود در این شرایط، با تمام راه‌حل‌های قانونی که در اختیار خواهیم داشت، با آن برخورد خواهیم کرد.»

همانطور که استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی برای کاربران آسان‌تر و ساده‌تر می‌شود، احتمالاً در آینده شاهد موارد مشابه دیگری خواهیم بود. در حال حاضر موزیسین‌ها با مدل‌هایی که می‌توانند صدای آن‌ها را شبیه‌سازی کنند به مشکل خورده‌اند و اوایل امسال، آهنگی که صدای دو خواننده آمریکایی، یعنی Drake و The Weekend در آن‌ها شبیه‌سازی شده بود حاشیه‌سازی کرده بود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا