عمومی

ساندار پیچای می‌خواست اپ گوگل روی همه آیفون‌ها نصب شود

[ad_1]

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، در اواخر سال 2018 پیشنهاد عجیبی به تیم کوک داده بود. در آن مقطع زمانی ظاهراً مدیرعامل اپل خواستار همکاری عمیق این دو شرکت و سرویس‌های آن‌ها شده بود و در واکنش به این صحبت‌ها، پیچای پیشنهاد داده بود که اپلیکیشن Google Search به‌صورت پیش‌فرض روی همه آیفون‌ها به‌کار گرفته شود.

ساندار پیچای به‌تازگی در دادگاه ضدانحصار وزارت دادگستری ایالات‌متحده علیه گوگل، حاضر شد و در این جلسه اسناد جالبی از صحبت‌های او با اپل برملا گردید. در بخشی از این اسناد به پیشنهاد مدیرعامل گوگل مبنی بر نصب پیش‌فرض اپ جستجوی گوگل روی همه محصولات مجهز به iOS اشاره شده است اما جزئیات بیشتری درباره این پیشنهاد موجود نیست.

پیشنهاد ساندار پیچای برای نصب پیش‌فرض اپ گوگل روی آیفون‌ها

نمی‌دانیم پیچای درنظر داشت اپ گوگل را به‌صورت یک ویجت، بخشی از اسپات‌لایت یا صرفاً در قالب یک اپلیکیشن معمولی روی آیفون‌ها عرضه کند، اما از دیدگاه او منطقی بود که چنین پیشنهادی را برای جذب حداکثر کاربران پلتفرم اپل مطرح کند. البته که این پیشنهاد درنهایت پذیرفته نشد، اما پیشنهاد پیچای به کوک از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند اقدامی ضدرقابتی علیه سایر فعالان بازار موتورهای جستجو تلقی شود.

اپل به‌ندرت اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به‌صورت پیش‌فرض روی آیفون‌های خود ارائه می‌کند و بعید به‌نظر می‌رسد که در آینده نیز رویه خود را تغییر دهد. بااین‌حال، مدیرعامل گوگل در موقعیت مناسب شانس خود را برای این فرصت طلایی امتحان کرده بود.

در دادگاه ضدانحصار گوگل، مسئله قراردادهای این شرکت با اپل یکی از موضوعات مهم مطرح‌شده از سوی وزارت دادگستری بوده است. پیچای درباره قراردادهای خود با این غول بزرگ مستقر در کوپرتینو گفت که او هر سال یک بار با تیم کوک دیدار می‌کند تا درباره شرایط قراردادهایشان با یکدیگر صحبت کنند. مطابق این قراردادها، گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون به کاربران ارائه می‌شود.

شهادت ساندار پیچای در دادگاه شامل موضوعات مختلفی بود که پیش‌تر در یک مطلب دیگر به بخشی از آن‌ها اشاره کردیم.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا