عمومی

معرفی موچت؛ نسخه هوش مصنوعی خودت را بساز!

[ad_1]

احتمالاً شما هم نام چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT را شنیده‌اید. چت‌بات درواقع یک مدل هوش مصنوعی است که می‌تواند از طریق صدا یا متن با کاربران ارتباط داشته باشد. ازجمله کاربردهای چت‌بات‌ها می‌توان به تبلیغ کسب‌و‌کار یا یک محصول اشاره کرد. در چند وقت گذشته، پلتفرم ایرانی تازه‌ای با نام موچت راه‌اندازی شده‌ است که به شما کمک می‌کند چت‌بات خودتان را بسازید.

در این مطلب شما را با موچت آشنا می‌کنیم و نحوه ساخت چت‌بات به کمک آن را آموزش می‌دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

موچت، ابزار ساخت چت‌بات هوش مصنوعی

موچت

طبق توضیحات موجود در وب‌سایت موچت، این پلتفرم ابزاری است که می‌تواند با داده‌ها صحبت کند. درواقع مو‌چت به شما کمک می‌کند ربات گفت‌وگوی آنلاین خود را داشته باشید و نکته مهم‌تر اینکه آن را براساس داده‌های خود تنظیم کنید.

علاوه‌براین، ربات‌های ساخته‌شده با مو‌چت را می‌توان به‌صورت کد ویجت در وب‌سایت خود قرار دهید که این ویژگی می‌تواند برای معرفی محصولات و ارائه سؤالات متداول یا حتی ساخت ویجت‌های شخصی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین از طریق سایت موچت نیز می‌توان با چت‌بات گفت‌وگو کرد و امکان به‌اشتراک‌گذاری لینک (مانند: mu.chat/@mimalef70) نیز وجود دارد.

هرچند تیم سازنده مو‌چت ویدیوی زیر را به‌عنوان نحوه ساخت یک چت‌بات ارائه کرده است، اما در ادامه آموزش ساخت چت‌بات با موچت را به‌صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

نحوه ساخت چت‌بات با موچت

پس از ثبت‌نام و ورود به داشبورد و انتخاب گزینه ساخت اولین موچت، می‌توانید اولین چت‌بات خود را بسازید. در مرحله اول باید یک نام و توضیح اختیاری برای موچت خود انتخاب کنید. پس از آن، باید چت‌بات را به داده‌هایی متصل کنید؛ بنابراین گزینه «ساخت گروه داده جدید» از پایین صفحه را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب این گزینه باید برای گروه داده خود یک نام انتخاب کنید و با انتخاب گزینه «ادامه» وارد صفحه زیر خواهید شد. همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است، داده‌های خود را درحال‌حاضر می‌توانید به‌صورت متن یا فایل‌های Word به موچت ارائه کنید و در آینده گزینه‌های ارسال صفحه وب‌، وب‌سایت و گوگل درایو نیز اضافه خواهند شد.

ما برای تست کارایی چت‌بات خود داده‌های مربوط به قسمت «سؤالات متداول» مطلب «با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه آشنا شوید» را به آن ارائه کردیم. برای دسترسی به این چت‌بات می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید که البته از اطلاعات محدودی در آن استفاده شده است.

برنامه‌های آینده سازنده موچت

«مصطفی الهیاری»، توسعه‌دهنده موچت، 20 مهرماه خبر راه‌اندازی آن را اعلام کرد و مو‌چت تاکنون با استقبال خوبی از سوی کاربران شبکه اجتماعی ایکس مواجه شده است. الهیاری در یکی از پست‌های خود می‌نویسد:

«موچت قراره تلاش کنه که هر روزش بهتر از نسخه دیروزش باشه و قابلیت‌هایی مثل ربات تلگرام، ربات اسلک، وصل‌شدن به کریسپ، وصل‌شدن به Notion، وصل‌شدن به Google Drive، ارائه API، قابلیت Crawl کردن داده‌ها از سایت و… رو به‌زودی همراه خودش داشته باشه.»

همچنین باید اشاره کرد که این پلتفرم درحال‌حاضر به‌صورت کاملاً رایگان و بدون تبلیغات در دسترس قرار دارد. البته ما در دیجیاتو در طول کارکردن با آن چندین‌بار با پیغام «حد مصرف شما پر شده است، لطفاً اکانت خود را ارتقا دهید.» مواجه شدیم. برای ارتباط با موچت سازنده پلتفرم می‌توانید از این لینک استفاده کنید. زلینک و افزونه مرورگر فونت‌آرا از دیگر محصولات الهیاری محسوب می‌شوند.

درنهایت باید به‌عنوان جمع‌بندی اشاره کرد که موچت پلتفرم امیدوارکننده‌ای درزمینه هوش مصنوعی محسوب می‌شود و می‌تواند به شیوه‌های مختلفی به کسب‌و‌کارها و تمام افراد کمک کند.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا