بازار خودرو

مردودی 20 درصد خودروهای نو در آزمون معاینه فنی

[ad_1]

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران از مردودی 20 درصد خودروهای نو در آزمون معاینه فنی برتر خبر داد. هرچند خودروهای صفرکیلومتر تا 4 سال از گرفتن معاینه فنی معاف هستند، اما بهتر است مالکان در این آزمون‌ها شرکت کنند.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران اظهار کرده خودروهای صفر کیلومتر تا چهار سال از گرفتن معاینه فنی معاف هستند و پلیس راهور هیچ گونه اعمال قانونی روی این خودروها ندارد؛ با این حال، برای اینکه مالکان نسبت به گرفتن معاینه فنی برتر و تخفیف در طرح‌های ترافیکی بهره‌مند شوند، حتما باید در آزمون‌ها شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: طرح جدید پلیس برای ابطال آنی معاینه فنی خودروهای آلاینده

مردودی 20 درصد خودروهای نو در آزمون معاینه فنی

مالکی گفت: «طبق آمارها حدود 20 درصد این خودروها در آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند که حدود پنج درصد بخاطر نقص فنی در سیستم ترمز و مابقی بدلیل نقص فنی در سیستم موتور است.»

مردودی 20 درصد خودروهای نو در آزمون معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت:

«زمان معافیت خودروهای غیر مشمول (صفر کیلومتر تا چهار سال) از معاینه فنی بسیار طولانی است و طبق لایحه پیشنهادی که به شورای شهر تهران و همچنین شورای عالی استان‌ها ارائه خواهد شد، زمان معافیت این دسته از خودروها به سه سال کاهش داده‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مردودی 20 درصد خودروهای نو در آزمون معاینه فنی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: تسنیم

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا