عمومی

فروش بازی محبوب ماینکرفت از 300 میلیون نسخه عبور کرد

[ad_1]

بازی ماینکرفت به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود و دیروز در رویداد ویژه مخصوص این بازی اعلام شد که فروش این عنوان از رقم شگفت‌انگیز 300 میلیون نسخه عبور کرده است. در بازی حالا در آستانه 15 سالگی خود قرار دارد.

«هلن چیانگ»، مدیر استودیوهای موجانگ در بیانیه‌ای در این باره گفت: «در حالی که در آستانه 15 سالگی قرار داریم، ماینکرفت همچنان با فروش بیش از 300 میلیون نسخه در جایگاه یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ باقی مانده است؛ دستاوردی که هیچ‌کدام از ما وقتی داشتیم اولین آجرها را قرار می‌دادیم، فکرش را نمی‌کردیم.»

این خبر در خلال رویداد ماینکرفت لایو 2023 اعلام شد که برای انتشار اخبار و به‌روزرسانی‌های جدید مربوط به بازی برگزار گردید. دستیابی به چنین رقم فروش بالایی برای ماینکرفت بسیار اهمیت دارد چون جایگاه بزرگ این بازی در میان جامعه گیمرها و حتی کاربران عادی را نشان می‌دهد.

رسیدن ماینکرفت به فروش 300 میلیون نسخه

جهت مقایسه باید بگوییم که برای مثال آلبوم Thriller به‌عنوان پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی تاریخ تنها حدود 70 میلیون نسخه فروش داشته است. حتی کنسول پلی استیشن 2 نیز به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول تاریخ حدود 155 میلیون دستگاه فروش داشته است.

براساس بسیاری از رده‌بندی‌ها ماینکرفت حالا پرفروش‌ترین بازی تاریخ محسوب می‌شود، اما وب‌سایت رسمی بازی Tetris می‌گوید این بازی در کل طول عمر خود بیش از 520 میلیون نسخه فروش داشته است. البته این آمار ظاهراً به فروش تجمیعی تمام نسخه‌های این بازی در طول سال‌های مختلف مربوط می‌شود.

اما اگر Tetris را در نظر نگیریم، بازی پرفروش بعدی پس از ماینکرفت، عنوان محبوب Grand Theft Auto V است که با فروش 185 میلیون نسخه فاصله بسیار زیادی با ساخته استودیوهای موجانگ دارد. بنابراین به‌نظر نمی‌رسد که هیچ بازی دیگری به این زودی‌ها بتواند جای ماینکرفت را بگیرد.

Minecraft اولین‌بار در سال 2009 عرضه شد اما عرضه نسخه کامل آن را می‌توانیم مربوط به سال 2011 بدانیم. مایکروسافت در سال 2014 با پرداخت 2.5 میلیارد دلار موجانگ و ماینکرفت را خرید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا