موبایل و فناوری

بیش از نیمی از جمعیت جهان گوشی هوشمند دارند!

[ad_1]

براساس مطالعه‌ای از GSMA، نیمی از مردم از گوشی هوشمند بهره می‌برند که حتی بیشتر کاربران در آمریکای شمالی، شرق آسیا و اقیانوسیه دارای گوشی‌های 4G هستند.

اخیراً انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) «گزارش اتصال به اینترنت موبایل» برای سال 2023 را ارائه کرده است که حاکی از استفاده 55 درصد جمعیت جهان، یعنی تقریباً معادل 4.3 میلیارد نفر، از گوشی هوشمند است. همچنین براساس این گزارش، 4.6 میلیارد نفر از اینترنت موبایل بهره می‌برند که 4 میلیارد نفر آن‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند به آن دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: تنها یکبار شارژ گوشی در ماه ؛ رویایی که دانشمندان دانشگاه کمبریج واقعیت می‌بخشند!

استفاده نیمی از جهان از گوشی هوشمند

بنا به اعلام «متس گرنرید»، مدیرکل GSMA، عدم اتصال میلیاردها نفر به اینترنت، آن‌ها را در خطر محرومیت از خدمات حیاتی و فرصت‌های درآمدزایی قرار می‌دهد و به‌طور نامتناسب روی کاربران فقیرتر با تحصیلات کمتر و افراد روستایی و زنان تأثیر خواهد گذاشت.

درواقع گزارش GSMA بیانگر نابرابری میان مناطق و دسترسی آن‌ها به اینترنت موبایل نیز هست. در این راستا 69 درصد دارندگان گوشی‌های هوشمند در آمریکای شمالی، شرق آسیا و اقیانوسیه از محصولات 4G بهره می‌برند، این درحالی است که بیشتر کاربران در جنوب صحرای آفریقا از گوشی‌های 3G برخوردار هستند. در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز تقریباً با چنین شرایطی مواجه هستیم و یک‌سوم کاربران از اینترنت 3G استفاده می‌کنند.

گوشی هوشمند

رشد کاربران اینترنت موبایل البته آنچنان هم باعث تعجب نیست، بااین‌حال چیزی در حدود 3.4 میلیارد نفر هنوز به اینترنت موبایل دسترسی ندارند. براساس اعلام انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار، 38 درصد افراد در مناطقی که پهنای باند موبایل وجود دارد، از اینترنت موبایل بهره‌ای نمی‌برند. شکاف ارتباطی در مناطق جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا بسیار بزرگ است و به ترتیب 59 و 52 درصد جمعیت اتصالی به اینترنت موبایل ندارند.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت گزارش GSMA، استفاده 600 میلیون نفر یا 8 درصد جمعیت جهان از اینترنت از طریق فیچرفون است. همچنین این گزارش اعلام می‌دارد که مهارت‌های دیجیتال، سواد، نگرانی‌های ایمنی و دسترسی به محتوای مرتبط مانع از استفاده کاربران موبایل از گوشی هوشمند جهت دسترسی به اینترنت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برخورداری نیمی از مردم زمین از گوشی هوشمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا