هوش مصنوعی

بهترین ابزارهای تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی {2023}

[ad_1]

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی دارند و به سرعت درحال تغییر و تحول دنیای فناوری و تولید محتوا هستند. ازجمله این ابزارهای تحول‌آفرین می‌توان به ابزارهای تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی اشاره کرد که می‌توان با آن‌ها عکس‌های دو بعدی خود را به ویدیوهای سه‌بعدی پویا تبدیل کرد.

در ادامه قصد داریم بهترین هوش مصنوعی های تبدیل عکس به ویدیو را معرفی کنیم.

تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی

ویدیوها در بسیاری از موارد و پلتفرم‌ها ازجمله شبکه‌های اجتماعی محبوبیت بیشتری نسبت به عکس‌های ثابت دارند. دلایل زیادی پشت این حقیقت وجود دارد؛ ویدیو به‌طور کلی بیشتر باعث می‌شود تا مخاطب با محتوا درگیر شود و حتی از طریق آن‌ها بهتر می‌توان داستان یا پیامی را منتقل کرد. با این وجود شاید تمام افراد در ساخت ویدیو تخصص نداشته باشند و خوشبختانه با توسعه فناوری، اکنون ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو زیادی وجود دارد که برای ساخت ویدیو به کمک شما خواهند آمد.

با کمک ابزارهایی که در ادامه این مطلب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد، می‌توانید به‌سادگی تصاویر و عکس‌های خود را به ویدیو تبدیل کنید.

LeiaPix Converter

LeiaPix Converter ازجمله ابزارهایی است که به‌تازگی قابلیت جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند عکس‌ها را به ویدیو تبدیل کند. کارکردن با این ابزار بسیار ساده است و فقط باید پس از ساخت یک حساب کاربری، تصویر موردنظر خود را آپلود کنید. سپس در کسری از ثانیه ویدیویی براساس آن دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید مواردی ازجمله مدت زمان، نحوه تغییر زاویه دید و حالت ویدیو را براساس نیاز خود تغییر دهید.

البته LeiaPix Converter برای ساخت ویدیوهای پیچیده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و هدف اصلی آن ارائه یک تجربه بصری مختصر است که در آن دوربین به اطراف می‌چرخد. با این حال، خروجی ارائه شده توسط آن حس بصری بسیار بهتری نسبت به یک عکس ثابت ارائه می‌کند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه ویدیو تولید شده توسط این هوش مصنوعی تبدیل عکس به فیلم از نظر کیفیت با تصویر آپلود شده شما برابری می‌کند و استفاده از آن رایگان است.

CapCut

CapCut ابزار هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو دیگری است که از طریق مرورگر، دسکتاپ یا حتی موبایل خود می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و به‌طور کلی یک تجربه همه‌جانبه در زمینه ایجاد و ویرایش ویدیو محسوب می‌شود.

با وجود ویژگی‌های متعدد این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید ویدیوهای خود را ویرایش کنید، به آن‌ها جلوه‌های ویژه زیبایی اضافه کنید، برای پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک، اینستاگرام و یوتوب ویدیو ایجاد کنید و حتی پس‌زمینه ویدیوهای خود را حذف یا تغییر دهید.

همچنین CapCut قالب‌های آماده‌ای را برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند به سادگی ویدیوهای خود را ایجاد کنند. تمام این موارد باعث می‌شود تا CapCut برای نیازهای مختلف مربوط به ویدیو شما به یک گزینه همه‌‌جانبه تبدیل شود.

Animated Drawings

ابزار جالب دیگری که در زمینه تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی استفاده می‌شود، Animated Drawings نام دارد و همانطور که از نام آن قابل تشخیص است، با وجود آن می‌توانید نقاشی‌های خود را به یک ویدیو تبدیل کنید!

سازندگان این ابزار برای تولید ویدیو از رویکرد جالبی استفاده کرده‌اند که در ادامه آموزش تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی Animated Drawings را توضیح می‌دهیم. ابتدا باید تصویری از شخصیت نقاشی شده خود را آپلود کنید. همچنین چندین قالب نقاشی در وب‌سایت آن ارائه شده که می‌توانید نحوه کارکرد ابزار را با آن‌ها یاد بگیرید. پس از آپلود عکس خود و انتخاب بخش مورد نظر، هوش مصنوعی Animated Drawings به‌طور خودکار آن را برای حذف کردن پس‌زمینه اسکن می‌کند و در ادامه باید بخش‌های اصلی شخصیت نقاشی خود را انتخاب کنید که قرار است تحرک پیدا کنند.

در نهایت، می‌توانید انیمیشن خود را از بین دسته‌بندی‌های مختلفی که شامل مواردی ازجمله راه رفتن، پریدن و رقصیدن می‌شود انتخاب کنید. اگر موارد خواسته شده در طول فرآیند ساخت ویدیو را به‌درستی انجام دهید، خروجی ارائه شده توسط وب‌سایت کاملاً قابل‌پسند شما خواهد بود که انیمیشن روان و حس‌پذیری را شامل می‌شود.

Genmo

اگر قصد دارید ویدیوهای سه‌بعدی بسیار با کیفیت و پیچیده‌ای تولید کنید، ابزار Genmo می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کمک بکند. Genmo به‌عنوان یک ابزار پیشگامانه در حوزه هوش مصنوعی راه‌اندازی شده است که موارد استفاده زیادی در زمینه تولید تصویر، ویدیو و مدل‌های سه بعدی ارائه می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی این هوش مصنوعی تبدیل عکس به فیلم، شامل ساخت محتوای سه بعدی، متحرک سازی بخش‌های خاصی از یک تصویر و حتی تولید یا ویرایش فیلم می‌شود. برای تولید ویدیو، Genmo از مدل V2 خود استفاده می‌کند که علاوه بر تولید ویدیو براساس عکس، از توضیحات متنی نیز پشتیبانی می‌کند.

البته باید اشاره کرد که Genmo هم‌اکنون در مرحله آلفای خود قرار دارد و برای استفاده از آن باید مدتی را در فهرست انتظار صبر کرد.

D-ID

D-ID خودش را به‌عنوان یک پلتفرم برای ساخت آواتارهای دیجیتال سخنگو و متحرک معرفی کرده است. با وجود این ابزار هوش مصنوعی، می‌توانید ویدیوهایی را تولید کنید که در آن‌ها یک فرد در حال بیان متن یا موضوع خاصی است. اپراتورهای زن و مرد بسیار زیادی با چهره‌های مختلف به‌عنوان قالب آماده در این پلتفرم وجود دارند که برای ساخت ویدیو می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و حتی می‌توانید تصویری از خودتان را آپلود کنید!

کار کردن و آموزش تبدیل عکس به فیلم با هوش مصنوعی D-ID بسیار ساده است. برای ساخت ویدیو ابتدا باید وارد استودیو Creative Reality آن شوید و پس از ساخت یک حساب کاربری به داشبورد خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

پس از انتخاب آواتار سخنگوی یا آپلود عکس خود، در سمت راست داشبورد می‌توانید متن خود را یادداشت کنید که می‌تواند به زبان‌ها، صداها و حالات مختلفی بیان شود. نکته قابل توجه اینکه این پلتفرم از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان برای بیان متن‌های فارسی نیز از آن استفاده کرد. همچنین می‌توانید صدای خودتان را آپلود کنید تا متن موردنظر با صدای شما بیان شود.

در نهایت نیز می‌توانید ویدیوهای ساخته شده خود را به‌صورت کاملاً رایگان دانلود کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید، اما در گوشه پایین سمت چپ آن واترمارک مربوط به ابزار قرار خواهد گرفت.

HeyGen

HeyGen از بهترین هوش مصنوعی های تبدیل عکس به ویدیو است که با کمک آن نه تنها می‌توانید ویدیوهای متحرک با کیفیت تولید کنید، بلکه برای فیلم‌‌های ‎‌آموزش یا تبلیغاتی شما آواتارهای مناسبی را ارائه می‌کند.

این ابزار نیز نسبتاً مانند D-ID است و به همان صورت می‌توانید از آن برای بیان یک مطلب استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از آواتارهای آماده خود سایت استفاده کنید یا تصویری از خودتان را آپلود کنید. درست مانند مدل قبلی، HeyGen هم از زبان‌های بسیار زیادی ازجمله فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند مواردی مانند سرعت و شدت تلفظ متن را نیز براساس نیاز خود تنظیم کنید.

ویدیوهای دانلود شده توسط HeyGen نیز دارای واترمارک هستند.

MyHeritage

MyHeritage مدل دیگری است که در وب‌سایت خود مجموعه کاملی از ابزارهای هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می‌کند. از طریق ابزارهای این وب‌سایت که در برگه Photos آن موجود است، می‌توانید عکس‌های خود را رنگ کنید، بهبود دهید و متحرک کنید. همچنین ویژگی دیگری با نام DeepStory وجود دارد که از طریق آن می‌توانید عکس‌های خود را به آواتارهای سخنگو تبدیل کنید و با AI Time Machine می‌توانید در زمان سفر کنید!

همچنین اپلیکیشن موبایل این مدل نیز وجود دارد که پیش از این در مطلب «معرفی اپلیکیشن MyHeritage؛ ابزاری برای جان بخشیدن به عکس‌های قدیمی» آموزش تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی آن را توضیح داده بودیم.

‌جمع‌بندی مطلب تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی

به‌طور خلاصه، مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو مانند HeyGen، MyHeritage و D-ID ساخت ویدیو از تصاویر و عکس‌های شما را بسیار آسان می‌کند و تنها با چند کلیک و انجام چند تنظیم ساده می‌تواند ویدیوهای آموزشی یا تبلیغاتی با کیفیتی تولید کنید. 7 ابزاری که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداختیم بسیار ساده هستند و ‌به‌طور رایگان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با این حال نسخه‌های اشتراکی آن‌ها قابلیت‌هایی مانند صداهای بیشتر، انیمیشن‌های بیشتر و موارد دیگر را در دسترس شما قرار می‌دهند و واترمارک خروجی ارائه شده را حذف می‌کنند.

بهترین ابزارهای تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی کدام هستند؟

ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به فیلم زیادی وجود دارد و ما استفاده از مواردی ازجمله Genmo، HeyGen و MyHeritage را پیشنهاد می‌کنیم.

کدام هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو رایگان است؟

همانطور که گفتیم بهترین هوش مصنوعی های تبدیل عکس به ویدیو اغلب دارای اشتراک‌های پولی هستند اما همچنان می‌توان از ابزارهایی مانند D-ID، Capcut و HeyGen به‌طور رایگان با محدودیت‌هایی استفاده کرد.

از چه راه‌هایی می‌توان آموزش تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی را فرا گرفت؟

علاوه بر ویدیوهایی که در یوتوب وجود دارد و توضیحاتی که در مطلب بهترین هوش مصنوعی های تبدیل عکس به فیلم ارائه کردیم، هر یک از ابزارها دارای آموزش ویدیویی مختص به خود است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا