عمومی

اروپا برای اعمال قوانین بر iMessage و بینگ از کاربران نظرسنجی می‌کند

[ad_1]

منابع آگاه رویترز می‌گویند رگولاتورهای ضدانحصار اتحادیه اروپا درحال نظرسنجی از کاربران سرویس iMessage اپل و بینگ و اج مایکروسافت هستند تا ببینند آیا این سرویس‌ها باید از قوانین جدید و سخت‌گیرانه این قاره در‌زمینه رقابت پیروی کنند یا خیر.

به گزارش رویترز، کمیسیون اروپا با ارسال پرسش‌نامه‌هایی به رقبا و کاربران سه سرویس مایکروسافت شامل بینگ، اج و پلتفرم تبلیغاتی آن‌ها و نیز سرویس iMessage اپل، درحال ارزیابی اهمیت این سرویس‌ها هستند.

نظرسنجی از کاربران به تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد

اتحادیه اروپا ظاهراً در این پرسش‌نامه‌ها از کاربران پرسیده است که آیا نکته خاصی درباره این سرویس‌ها وجود دارد که کاربران تجاری به آن متکی باشند یا خیر. به‌علاوه، از افراد پرسیده شده که جایگاه این سرویس‌ها در اکوسیستم آن‌ها کجاست. این رگولاتور همچنین می‌خواهد تعداد کاربران این سرویس‌ها را به‌دست آورد.

اتحادیه اروپا

از شرکت‌کنندگان خواسته شده است تا پاسخ این پرسش‌نامه‌ها را ظرف مدت یک هفته ارسال کنند. کمیسیون اروپا قصد دارد در عرض پنج ماه تحقیقات خود را در این زمینه تکمیل کند. آن‌ها از ماه سپتامبر تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند تا ببینند این سرویس‌های اپل و مایکروسافت باید تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) قرار بگیرند یا خیر.

حدود یک ماه پیش، در تاریخ 15 شهریورماه، فهرستی از سرویس‌هایی که باید از قانون DMA تبعیت کنند، منتشر شد، اما در این میان نام سرویس iMessage و بینگ دیده نمی‌شد. پیش‌تر گزارش‌ها حاکی از آن بودند که اپل تلاش زیادی کرده است تا iMessage را از ورود به این فهرست دور نگه دارد.

چنانچه سرویس‌ها در ذیل قانون DMA قرار بگیرند، باید قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای حفظ رقابت در بازار رعایت کنند. برای مثال، اگر iMessage به این فهرست اضافه شود، باید امکان ارتباط با دیگر پیام‌رسان‌ها را فراهم کند. با این کار، کاربران واتس‌اپ که نام آن هم در این فهرست دیده می‌شود، می‌توانند به کاربران iMessage پیام بفرستند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا