عمومی

شیائومی احتمالاً MiOS را جایگزین رابط کاربری MIUI می‌کند

[ad_1]

اندروید 14 همین چند روز پیش منتشر شد و شرکت‌ها درحال کار روی نسخه جدید رابط کاربری خود با این سیستم‌عامل هستند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد شیائومی رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است و می‌خواهد به‌جای رابط کاربری MIUI 15، یک سیستم‌عامل یا رابط کاربری جدید به نام MiOS را منتشر کند.

این اولین‌بار نیست که با نام MiOS روبه‌رو می‌‎شویم، بااین‌حال ظاهراً عرضه آن حالا قطعی شده است. درحقیقت ظاهراً MIUI 14 آخر نسخه اصلی MIUI است و خبری از MIUI 15 نخواهد بود.

شیائومی MiOS به‌زودی جایگزین MIUI می‌شود؟

یکی از منابع معتبر دنیای فناوری به نام Digital Chat Station یا DCS در شبکه اجتماعی ویبو مدعی شده است که MIUI 14 آخرین نسخه اصلی رابط کاربری MIUI خواهد بود. به‌جای این رابط کاربری، شیائومی روی نرم‌افزار کاملاً جدیدی به نام MiOS کار می‌کند.

شیائومی MiOS

DCS چند ماه پیش مدعی شد که شیائومی روی یک سیستم‌عامل اختصاصی کار می‌کند که با پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) سازگار است و از آن در محصولات متنوعی استفاده خواهد کرد. این دستگاه‌ها شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و محصولات پوشیدنی می‌شود و البته شاید به خودروی شیائومی هم راه پیدا کند. بااین‌حال، به‌طور دقیق نمی‌دانیم که MiOS یک سیستم‌عامل جدید خواهد بود یا یک رابط کاربری مبتنی بر اندروید.

این منبع در پست شبکه اجتماعی ویبو درباره عملکرد نرم‌‌افزار جدید شیائومی ابراز امیدواری کرده است. به گفته DCS، رابط کاربری MIUI 14 عملکرد بسیار خوبی دارد، بااین‌حال در برخی زمینه‌ها از رقبا عقب افتاده است؛ بنابراین این منبع انتظار دارد که نرم‌افزار جدید در این زمینه‌ها کمبودی نداشته باشد. DCS همچنین گفته است که MIUI 15 به MiOS تغییر نام نخواهد داد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که شیائومی در نوامبر 2022، دامنه mios.cn را ثبت کرد که همین موضوع، گمانه‌زنی‌ها درباره توسعه رابط کاربری جدید این شرکت را افزایش داد. بااین‌حال، این سایت ارور 403 نشان می‌دهد و تأییدیه SSL هم ندارد. همچنین شیائومی نام تجاری MiOS را ثبت کرده است.

هنوز نمی‌توانیم با اطمینان درباره سیستم‌عامل یا رابط کاربری جدید شیائومی صحبت کنیم، اما شاید این شرکت هم مانند هموطن خود، هواوی، به سراغ توسعه سیستم‌عامل جدیدی براساس AOSP رفته باشد. در این صورت، اکوسیستم شیائومی تغییر بزرگی را تجربه خواهد کرد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا