موبایل و فناوری

گوشی مرموز Humane Ai Pin در هفته مد پاریس؛ آینده تلفن‌همراه اینجاست!

[ad_1]

در نمایشگاه مد پاریس گوشی مرموز Humane Ai Pin معرفی شد که درواقع گامی مهم در راستای تحقق ایده جذاب گوشی هوش مصنوعی بدون نمایشگر محسوب می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایندیپندنت، زمانی که در سال 1984 میلادی از «استیو جابز» 29 ساله، در مورد آینده رایانه‌های شخصی پرسیده شد. وی پاسخ داد: «انواع رایانه‌‌هایی که امروز داریم ابزار هستند. در مرحله بعدی رایانه‌ها به‌عنوان «عامل» عمل خواهند کرد. تقریبا شبیه این است که شما یک دوست کوچک دارید.» بااین‌حال جابز به اندازه‌ای زنده نماند که تحقق نسخه اولیه این مفهوم را ببیند؛ وی درواقع یک روز پس از انتشار «سیری» به‌عنوان یک دستیار شخصی هوشمند و راهنمای دانا که به عنوان نرم افزار کاربردی برای آی او اس اپل فعالیت می‌کند، درگذشت.

از طرفی همواره در کنار وی برای اجرای این ایده‌ها شخصی به‌نام«جانی آیو» حضور داشت که براساس گزارش‌ها حالا مشغول کار بر روی ایده‌ای است که می‌تواند به تحول بعدی رایانه‌‌های شخصی بدل شود. این ایده ساخت یک دستگاه هوش مصنوعی کوچک، بدون صفحه ‌نمایش است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ تا 4 میلیون تومان [مهر 1402]

تحولی بزرگ در آینده تلفن‌های همراه؛ گوشی مرموز Humane Ai Pin

مدتی است که پیش‌بینی‌هایی در رابطه با پایان عصر گوشی‌‌های هوشمند مطرح می ‌شود. با این حال، سرعت اخیر پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی به معنای احتمال استفاده الگوی جدیدی از محاسبات محیطی و مبتنی بر هوش مصنوعی در این زمینه است که در پی آن برخلاف یک ساعت هوشمند به هیچ دستگاه همراهی احتیاجی نخواهد بود و برخلاف یک جفت عینک هوشمند مانعی میان کاربر و دنیای واقعی ایجاد نخواهد شد. بنابراین دستگاه و فناوری‌های بعدی در این راستا گام برخواهند داشت یکی از همین تحولات بزرگ معرفی گوشی مرموز Humane Ai Pin بوده است.

گوشی مرموز Humane Ai Pin

در این زمینه جانی آیو به عنوان طراح مشهور بریتانیایی از هنگام ترک شرکت اپل در سال 2019 میلادی اقدام به تاسیس شرکت خود کرد که حالا در حال مذاکره پیشرفته با Open AI خالق چت جی پی تی (Chat GPT) جهت ساخت «آیفون مبتنی بر هوش مصنوعی» است.

بااین‌حال اطلاعات اندکی در خصوص شکل احتمالی این دستگاه وجود دارد اما Soft Bank غول فناوری ژاپنی از همین حالا بیش از یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است. برخی منابع آگاه در رابطه با این ایده اعلام کرده‌اند که این دستگاه از صفحه نمایش برخوردار نخواهد بود و این حاکی از انحراف قابل‌توجهی از گوشی‌های هوشمند است.

بنابراین جهش بزرگ بعدی احتمالاً ایده‌های بسیار جسورانه‌تر باشد. به همین جهت «عمران چاودری»، یکی دیگر از طراحان سابق اپل هم‌اکنون مشغول طراحی چیزی است که معتقد است تکامل بزرگ بعدی برای رایانه‌‌های شخصی است. چاودری که نقش مهمی در اختراع صفحه نمایش لمسی آیفون داشته همگرایی هوش مصنوعی با محاسبات صوتی و حرکت محور را جهت ایجاد یک روش کاملا جدید برای تعامل با فناوری پیش‌بینی کرده است.

گوشی مرموز Humane Ai Pin

در همین راستا، طی هفته مد پاریس شرکت تازه تاسیس توسط چاودری تحت عنوان «هیومین» از گوشی مرموز Humane Ai Pin رونمایی کرد که به گجت‌‌های شخصی آینده ‌گرایانه‌ دوره پس از گوشی‌های هوشمند شباهت دارد. این دستگاه به لباس‌ها می‌چسبد و یک صفحه نمایش لیزری را بر روی هر سطحی همچون کف دست می‌تاباند. هم چنین، این دستگاه قادر به پاسخگویی به پرسش‌‌های صوتی است و جهان را توسط دوربین‌‌ها و حسگرهای کوچک مشاهده می‌کند.

گوشی مرموز Humane Ai Pin

این فناوری از سوی «نائومی کمپبل» مدل بر روی صحنه در حالی معرفی شد که آمارهای جدید شرایط نابسامان بازار گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را نشان می‌دهند.  در بین گزارش‌‌هایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد آیفون‌ها و آمارهای تقریباً نامناسب عملکردی، شرکت تحلیلگر بازار Canalys افشاء کرد که فروش گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به پایین‌ترین سطح خود طی یک دهه اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گوشی مرموز Humane Ai Pin چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا