عمومی

مایکروسافت نسخه جدید اپ استور تحت وب ویندوز را راه‌اندازی کرد

[ad_1]

اگر در فضای وب به‌دنبال اپلیکیشن‌های ویندوز می‌گردید، حالا می‌توانید از نسخه وب جدید فروشگاه اپلیکیشن‌های مایکروسافت استفاده کنید. با کلیک روی لینک اپ‌ها در این فروشگاه تحت وب، کلاینت مایکروسافت استور در ویندوز 10 و 11 باز می‌شود.

غول دنیای نرم‌افزار در نسخه جدید رابط وب Microsoft Store به شما اجازه می‌دهد از طریق یک طراحی کارتی‌شکل، اپ‌های جدید، دسته‌بندی‌ها، پیشنهادهای ویژه و غیره را ببینید. اگر از بالای صفحه روی گزینه Games یا Movies & TV کلیک کنید، می‌بینید که طراحی کارتی در زیر کارت‌های اصلی هم در دسترس قرار می‌گیرد.

فناوری‌های جدید استور ویندوز مایکروسافت

یکی از مهندسان مایکروسافت به نام «جودا گابریل» در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مایکروسافت استور جدید در وب با فناوری‌هایی نظیر Lit ،Shoelace ،Vie و PWABuilder ساخته شده است. او یادآور شد که نسخه قدیمی Microsoft Store در وب از کدبیس React بر یک فریم‌ورک منسوخ استفاده می‌کرد، ولی این رابط جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا راحت‌تر اپ‌ها را پیدا کنند.

گابریل در پاسخ به سؤال کاربری که پرسیده بود آیا این نسخه وب جایگزین نسخه بومی دسکتاپ خواهد شد یا خیر، نوشت: «این نسخه را مثل نسخه وب استور ویندوز ببینید. این دو در کنار هم کار می‌کنند.» بنابراین به‌نظر نمی‌رسد که پروژه اپ دسکتاپ فروشگاه اپ‌های مایکروسافت لغو شده باشد.

نسخه دسکتاپ مایکروسافت استور نیز در چند وقت اخیر آپدیت‌های مختلفی دریافت کرده است. برای مثال، کاربران با کمک ویژگی Instant Games می‌توانند بدون نیاز به دانلود کامل بازی‌ها، آن‌ها را تجربه کنند.

مایکروسافت استور تحت وب احتمالاً در توسعه هرچه بیشتر اپ‌ها و بازی‌ها در خارج از ویندوز به کمک این شرکت می‌آید. «فیل اسپنسر»، رئیس بخش ایکس باکس پیش‌تر گفته بود که مایکروسافت درحال ساخت یک استور برای بازی‌های موبایلی است. انتظار می‌رود که این استور با آزادشدن پلتفرم iOS در اختیار کاربران قرار بگیرد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا