موبایل و فناوری

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس انگلستان به زودی تصویب می‌شود

[ad_1]

قانون ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس انگلستان به زودی تصویب و اجرایی می‌شود. البته دولت این کشور استفاده از تلفن همراه را در براخی موارد بلامانع می‌داند.

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس انگلستان به زودی تصویب می‌شود. وزارت آموزش انگلستان به تازگی تصمیم گرفته است که رهنمود جدید برای حفظ و بهبود رفتارهای دانش‌آموزان در مدارس این کشور ایجاد کند تا فقط دانش‌آموزانی حق استفاده از گوشی موبایل را داشته باشند که در مواردی مانند پزشکی مشکل داشته باشند. لازم به ذکر است که اگر این قانون توسط مدارس به درستی انجام نشود، دولت انگلستان قوانین خود را سخت‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی مشروط به اخذ رضایت والدین شد!

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس انگلستان به زودی تصویب می‌شود

جیلیان کیگان، وزیر آموزش انگلستان، می‌گوید:

به‌منظور بهبود رفتار دانش‌آموزان باید استفاده از گوشی در تمامی مدارس ممنوع شود.

رهنمود جدیدی که وزارت آموزش انگلستان تدوین کرده است، از معلم‌ها برای ممنوع‌کردن استفاده‌ دانش‌آموزان از گوشی حمایت می‌کند. این ممنوعیت حتی شامل زنگ تفریح نیز خواهد شد.

وزارت آموزش انگلستان می‌گوید که ممنوعیت استفاده از موبایل اقدامی برای مقابله‌ با رفتارهای مخرب و قلدری آنلاین و افزایش توجه به کلاس درس است.

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس انگلستان به زودی تصویب می‌شود

بر‌اساس بیانیه‌ مطبوعاتی دولت انگلستان، ممنوعیت استفاده از موبایل باعث حمایت از کار سخت معلمان و کارکنان حوزه‌ی آموزش می‌شود. پیش از انگلستان، کشورهای دیگری مثل فرانسه و ایتالیا و پرتغال نیز موبایل را در مدارس ممنوع کرده بودند.

مدتی پیش، سازمان ملل متحد در گزارشی هشدارآمیز گفت که استفاده از موبایل در مدارس باعث کاهش گیرایی دانش‌آموزان می‌شود. در تحقیقی گسترده، حدوداً ۲۹ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی اعلام کردند که هنگام حضور در کلاس‌های مهم درس، مشغول استفاده از گوشی بوده‌اند.

دولت انگلستان فعلاً ممنوعیت موبایل را به قانون تبدیل نکرده است. اگر مدارس نتوانند رهنمود جدید را اجرا کنند، دولت در آینده قوانینی سفت‌و‌سخت تصویب خواهد کرد.

به‌گفته‌ دولت انگلستان، در برخی از شرایط خاص، استفاده از موبایل در مدارس مانعی ندارد. به‌عنوان مثال، زمانی‌که دانش‌آموز به‌دلیل مشکل پزشکی مجبور است از موبایل استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس انگلستان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا