رمزارزها

استیک کردن ارز دیجیتال، بهترین ارزهای برای استیکینگ کدامند؟

[ad_1]

روش‌های متفاوتی برای کسب سود از دنیای کریپتوکارنسی یا همان ارزهای دیجیتال وجود دارند. یکی از این روش‌ها که ریسک کمتری نسبت به بسیاری روش‌های دیگر دارد، استیکینگ یا استیک کردن ارز دیجیتال است. استیک کردن ارز دیجیتال در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که شما در آن ارز دیجیتال خود را برای مدت زمانی قفل می‌کنید.

این روش نیاز به سرمایه کمتری نسبت به بسیاری روش‌های دیگر مانند ماین کردن دارد. در این مطلب قصد داریم تا ابتدا در خصوص مفهوم استیکینگ نکاتی را بیان کنیم و سپس بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن را معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

استیکینگ یا سهام گذاری ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، استیکینگ یا استیک کردن ارز دیجیتال در حقیقت یک نوع سرمایه گذاری است. شما در زمان استفاده از این روش، ارزهای دیجیتال خود را برای مدت مشخصی در کیف پول یا صرافی قفل می‌کنید و در ازای آن سود دریافت خواهید کرد. استیکینگ معمولاً برای حفظ امنیت، تداوم و یکپارچگی شبکه انجام می‌شود.

البته باید بدانید که تمام ارزهای دیجیتال را نمی‌توان استیک کرد، به طوری که برخی از ارزهای دیجیتال را تنها در یک یا چند پلتفرم خاص می‌توان استیک کرد. توجه داشته باشید که تنها استیک کردن ارزهای دیجیتال مبتنی بر مکانیزم (POS) قابل انجام است.

روش پیدا کردن ارز دیجیتال مناسب برای استیکینگ

قبل از این که به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن بپردازیم، بد نیست کمی اطلاعات کلی در خصوص این که کدام ارزهای برای استیک کردن مناسب هستند، داشته باشید. این اطلاعات سبب خواهند شد که شما خودتان هم بتوانید پروژه‌های مناسب برای استیکینگ را پیدا کنید. از مهم‌ ترین مواردی که یک ارز دیجیتال مناسب برای استیک کردن باید داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- حجم بازار و نقدینگی ارز مد نظر

یکی از مواردی که در زمان انتخاب پروژه برای استیکینگ باید به آن توجه داشته باشید، حجم بازار و نقدینگی مناسب ارز دیجیتال مورد بررسی است. ارزهای دیجیتالی که نقدینگی و ارزش کمی در بازار دارند، می‌توانند در زمان تبدیل به ارزهای دیگر افراد را با مشکلاتی مواجه کنند. باید بدانید که سود استیکینگ با توجه به همان ارز استیک شده پرداخت خواهد شد و این مورد باعث می‌شود که در برداشت اصل و سود خود با مشکلاتی مواجه شوید.

۲- وجود امکان لغو دوره

معمولاً ارزهای دیجیتال را باید برای مدت زمان مشخصی استیک کرد. اما گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری امکان لغو دوره و دریافت بخشی از سود را به شما می‌دهند. تصور کنید که ارزش کوین مد نظر شما در حال کاهش باشد و شما برای حفظ سرمایه اولیه خود تصمیم داشته باشید که آن را به فروش رسانید.

اما اگر این سرمایه تا چند ماه آینده قفل باشد و به آن دسترسی نداشته باشید، در انتهای فرآیند نه تنها سود دریافت نکرده اید، بلکه ممکن است متضرر نیز شوید.

۳- مدت زمان پرداخت پاداش

مورد دیگری که توجه به آن باعث خواهد شد که کار استیک کردن ارز دیجیتال را به شکلی بهتر انجام دهید، مدت زمان و دوره پرداخت پاداش است. برخی ارزهای دیجیتال سود استیکینگ را به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه پرداخت می‌کنند. در میان پروژه‌های مختلف ارزهایی که پاداش را به صورت روزانه پرداخت می‌کنند، بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری هستند.

بهترین ارز برای استیک با سود بالا

بهترین ارز برای استیک با سود بالا

در ادامه چند ارز دیجیتال مناسب و جذاب برای استیک کردن را با هم مرور خواهیم کرد.

  • اتریوم
  • پولکادات
  • تزوس
  • کاردانو
  • ترون
  • بایننس کوین
  • الگوراند
  • پلی گان یا متیک
  • اتم
  • تتر

این ارزهای دیجیتال شرایط قرار گرفتن در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ را دارند. حجم معاملات و مارکت کپ بالا، اعتبار بالای پروژه‌ها و سود مناسب از جمله مواردی هستند که باعث شده این ارزهای دیجیتال در این لیست قرار گیرند. ارز دیجیتال تتر برای کسانی که دوست دارند سرمایه آن‌ها از نوسانات بازار در امان بماند، بهترین گزینه است. زیرا تتر یک استیبل کوین است و ارزش آن همیشه در حدود ۱ دلار باقی می‌ماند و نوسان ندارد.

بهترین صرافی های خارجی برای استیکینگ

همانطور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کار استیک کردن ارز دیجیتال را در صرافی‌ها نیز انجام دهید. اما همه صرافی‌ها را نمی‌توان گزینه‌های مناسب و معتبری برای استیکینگ دانست. از بهترین صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال برای استیک کردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرافی (XRP 20)
  • صرافی (E Toro)
  • صرافی (Binance)
  • صرافی کراکن
  • صرافی نکسو

بهترین صرافی های ایرانی معتبر برای استیکینگ

در ایران نیز صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر متفاوتی مشغول به کار هستند. یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی که در آن می‌توانید کار استیک کردن ارز دیجیتال را انجام داد، اکسکوینوست. در این صرافی شما می‌توانید با استیک کردن ارزهای دیجیتال مختلف به صورت روزانه سود دریافت کنید.

سود استیک ارز دیجیتال چگونه محاسبه میشود؟

سود استیک ارز دیجیتال چگونه محاسبه میشود؟

شاید اکنون این سؤال در ذهن شما به وجود آمده باشد که با استیک کردن هر ارز دیجیتال چه میزان سود دریافت خواهید کرد؟ روش محاسبه میزان سود استیکینگ بسیار ساده است و شما تنها لازم است که تعداد کوین‌ها خود را در میزان سود سالانه ضرب کنید.

به عنوان مثال اگر شما ۱۰۰ کوین از یک ارز دیجیتال دارید و پاداش استیک کردن سالانه آن ۱۲ درصد باشد، شما در انتهای سال ۱۲ کوین دیگر به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد و مجموعاً ۱۱۲ کوین خواهید داشت. برای محاسبه سود به صورت ماهانه باید عدد سود تقسیم بر ۱۲ و برای محاسبه سود روزانه میزان سود تقسیم بر ۳۶۵ شود.

جمع‌ بندی

  • استیک کردن ارز دیجیتال یا استیکینگ یکی از روش‌هایی است که افراد از آن برای کسب سود از کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند.
  • در این روش کوین‌های شما در ولت یا صرافی قفل خواهد شد و در دوره‌های متفاوتی مانند روزانه، ماهانه و سالیانه به شما سود مشخصی پرداخت خواهد شد.
  • سود استیک کردن با توجه به کوین استیک شده پرداخت خواهد شد و در صورت افزایش یا کاهش قیمت کوین، میزان سود دریافتی شما به دلار متفاوت خواهد بود.
  • توجه به حجم بازار و نقدینگی، مدت زمان پرداخت پاداش و امکان لغو دوره‌های قفل کردن از مهم‌ ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها در زمان انتخاب پروژه توجه شود.
  • حتماً برای استیک کردن ارز دیجیتال مد نظر خود از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید تا با مشکلاتی نظیر کلاهبرداری و از دست دادن سرمایه خود مواجه نشوید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا