عمومی

اپلیکیشن Google Podcasts در سال 2024 به پایان کار خود می‌رسد

[ad_1]

براساس اعلام گوگل، این شرکت قصد دارد تا سال 2024 برنامه Google Podcasts را تعطیل کرده و به‌عنوان بخشی از برنامه مهاجرت به سرویس YouTube Music، کاربران را به این برنامه هدایت کند.

اوایل سال جاری میلادی، گوگل اعلام کرد که یوتوب موزیک از پادکست‌ها در آمریکا پشتیبانی می‌کند و بعد‌ها این انتقال را در سطح جهانی گسترش خواهد داد. همچنین اخیراً این شرکت اعلام کرد که امکانی را به پادکست‌ها اضافه می‌کند تا کاربران فیدهای RSS را تا پایان سال 2023 در یوتوب آپلود کنند.

مهاجرت از Google Podcasts به یوتوب موزیک

گوگل قصد دارد کاربران را به‌سمت یوتوب موزیک هدایت کند و به‌عنوان بخشی از این برنامه‌ریزی، تصمیم گرفته است که تا سال 2024 پادکست گوگل را متوقف کند. درواقع این شرکت روی تجربه پادکست در یوتوب موزیک سرمایه‌گذاری بیشتری کرده است؛ درحالی‌که اسپاتیفای نیز در تلاش است با پشتیبانی از پادکست ویدیویی و برخی ویژگی‌ها مانند پرسش‌وپاسخ و نظرسنجی، در مسیر برتری‌طلبی حرکت کند.

وقتی YouTube Music بتواند به برنامه‌ای برای پشتیبانی از پادکست‌ها تبدیل شود، کاربران از گوگل پادکست فاصله می‌گیرند و بیشتر تمایل دارند از یوتوب موزیک استفاده کنند. مستندات نشان می‌دهد که به نظر حدود 23 درصد از کاربران فعلی گوگل پادکست در ایالات‌متحده، یوتوب یکی از پرکاربردترین سرویس‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند. این درحالی است که تنها 4 درصد کاربران از پادکست گوگل استفاده می‌کنند.

گوگل در راستای تشویق کاربران به مهاجرت از گوگل پادکست به یوتوب موزیک و برای کمک به آن‌ها در این مسیر، ابزاری برای انتقال در اختیار آن‌ها قرار داده است که امکان افزودن فیدهای RSS پادکست به کتابخانه YouTube Music را فراهم می‌کند. باید دید درنهایت کاربران چه واکنشی به مهاجرت از گوگل پادکست به یوتوب موزیک نشان می‌دهند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا