موبایل و فناوری

فروش آیفون 15 و 15 پرو کمتر از انتظار اپل خواهد بود

[ad_1]

فروش گوشی‌های سری آیفون 15 شروع شده و حالا تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» پیش‌بینی خود از فروش این محصولات را اعلام کرده است. به باور کو، آیفون ۱۵ پرو مکس بیشترین فروش را تجربه خواهد کرد و از مدل‌های استاندارد و پرو استقبال چندانی نخواهد شد.

به باور کو، درآمد فصل چهارم 2023 اپل به‌لطف درآمد ناشی از آیفون‌ها و همچنین افزایش سود ناشی از فروش بیشتر مدل‌های گران‌قیمت، نسبت به سال گذشته میلادی افزایش می‌یابد.

کو می‌گوید اپل در نیمه دوم سال جاری میلادی، 80 میلیون دستگاه از سری آیفون ۱۵ می‌فروشد:

«هنوز به پیش‌بینی قبلی‌ام مبنی بر فروش 80 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 در نیمه دوم 2023 باور دارم. این درحالی است که در نیمه دوم 2022 به‌خاطر تعطیلی کارخانه Hon Hai Zhengzhou چین در نوامبر، اپل 76 میلیون دستگاه از سری آیفون 14 فروخت.»

فروش فراتر از انتظار آیفون 15 پرو مکس

کو می‌گوید علت اصلی افزایش درآمدهای اپل در فصل چهارم 2023، فروش بالای آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود. درحالی‌که اپل در نیمه دوم سال گذشته موفق به فروش 28 میلیون آیفون 14 پرو مکس شده بود، کو انتظار دارد که آیفون 15 پرو مکس بتواند 35 میلیون دستگاه بفروشد.

به باور کو، آیفون ۱۵ پلاس هم فروش مناسبی را تجربه خواهد کرد. این تحلیلگر می‌گوید اپل کمتر از فروشی که این گوشی می‌تواند داشته باشد، به تأمین‌کنندگان دستگاه سفارش داده است.

اما کو چه نظری درباره دو مدل دیگر آیفون 15 یعنی استاندارد و پرو دارد؟

کو می‌گوید اگر اپل قیمت آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو را کاهش ندهد، احتمالاً میزان تولید آن‌ها را کاهش می‌دهد:

«آیفون 15 و 15 پرو فروشی کمتر از انتظار خواهند داشت و اگر اپل برنامه‌ای برای کاهش قیمت این محصولات نداشته باشد، میزان تولید آن‌ها را کاهش می‌دهد.»

کاهش قیمت آیفون‌ها بسیار بعید است، بنابراین اگر پیش‌بینی کو درست باشد، اپل در هفته‌های آینده تولید آیفون 15 و 15 پرو را کاهش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد موفقیت مدل‌های گران‌تر در آینده برای اپل دردسرساز خواهد شد و کوپرتینویی‌ها باید راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا