موبایل و فناوری

اپل یک برچسب مخفی برای تایید اصالت آیفون 15 روی جعبه آن درج کرده است

[ad_1]

اپل به‌منظور جلوگیری از کلاهبرداری، کد QR و برچسب مخفی برای تایید اصالت آیفون 15 بر روی جعبه آن قرار داده که تنها با نور فرابنفش قابل‌مشاهده است.

گوشی‌های سری آیفون 15 اپل، در روز 21 شهریور ماه رونمایی شدند و از امروز برای خریداران سراسر دنیا دردسترس قرار گرفتند. هم‌اکنون نیز تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از تشکیل صف‌های طولانی جهت خرید آیفون 15 است.

بیشتر بخوانید: هزینه خرید آیفون 15 پرو مکس در کشورهای مختلف جهان چند درصد از حقوق ماهانه افراد است؟

برچسب مخفی برای تایید اصالت آیفون 15 جهت جلوگیری از کلاهبرداری

در همین راستا عدم وجود نمایندگی رسمی اپل در ایران، مشکلات فراوانی را برای خرید آیفون به‌وجود آورده است. به همین جهت برخی از فروشندگان سودجو با تعویض باتری آیفون، اقدام به فروش محصولات دست دوم اپل به‌عنوان گوشی آکبند به مردم می‌کنند. بنابراین اپل با انجام تغییری مهم در جعبه‌ آیفون 15، در صدد بستن راه کلاهبرداران در این زمینه است.

به همین جهت، حساب کاربری Majin Bu در توییتر، ویدیوی کوتاهی منتشر کرده که نشان می‌دهد کد QR و برچسب مخفی برای تایید اصالت آیفون 15 بر روی جعبه‌ اصلی آن قرار گرفته است. این برچسب و کد تنها با نور فرابنفش قابل رویت بوده و به مشتریان امکان خواهد داد که به اصل‌بودن جعبه پی ببرند.

گفتنی است که مشکل بسته‌بندی‌ مجدد آیفون‌های دست دوم، تنها مربوط به بازار ایران نیست. حتی در آمریکا هم تعدادی از فروشنده‌های متفرقه، آیفون ری‌پک‌شده را به‌عنوان آیفون نو به مشتریان عرضه می‌کنند و این امر را با ساخت جعبه‌ فیک صورت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص راهکار ضد کلاهبرداری برچسب مخفی برای تایید اصالت آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا