عمومی

متا لوگو و هویت بصری فیسبوک را به‌صورت جزئی تغییر داد

[ad_1]

متا در حال به‌روزرسانی هویت فیسبو‌ک است و تغییرات جزئی در لوگوی این شبکه اجتماعی اعمال کرده است. رنگ آبی لوگوی جدید فیسبوک اکنون کمی تیره‌تر شده و حرف «f» موجود در آن نیز چند تغییر ظریف داشته است.

متا در وبلاگ خود درباره این تغییرات نوشته است:

«هدف ما ایجاد طرحی تازه از لوگوی فیسبوک بود که جسورانه‌تر، هیجان‌انگیز‌تر و جاودانه‌تر باشد. هر یک از اصلاحات متمایز و جدید هماهنگی بیشتری به طراحی کلی آن به‌عنوان عنصر اصلی هویت برنامه ایجاد می‌کند. ما این کار را با استفاده از رنگ آبی دلگرم‌تر به‌گونه‌ای انجام داده‌ایم که از نظر بصری در برنامه ما آشکارتر باشد و کنتراست بیشتری به حرف f ارائه می‌کند.»

لوگوی جدید فیسبوک

در تصویر زیر می‌توانید تغییرات لوگوی فیسبوک را مشاهده کنید. (لوگوی قدیمی در سمت چپ و لوگوی جدید در سمت راست تصویر قابل مشاهده است.)

علاوه بر این، متا نشان‌واژه فیسبوک را نیز به‌روزرسانی کرده است. غول شبکه‌های اجتماعی در این رابطه توضیح می‌دهد:

«با استفاده از تایپ‌فیس اختصاصی خود، Facebook Sans، نشان‌واژه و لوگو را دوباره طراحی کرده‌ایم تا نگرش ثابتی ایجاد کنیم و خوانایی کلی فیسبوک را بهبود بخشیم.»

همچنین یک پالت رنگی جدید نیز وجود دارد که رنگ آبی بسیار زیادی در آن دیده می‌شود و متا ظاهر بخش Reactions را نیز اصلاح کرده است. در پست این شرکت نوشته شده:

«از طریق پالت رنگی گسترش‌یافته خود، توانستیم ابعاد و احساسات بیشتری را در Reactions ایجاد کنیم. ما رنگ‌ها را برای مطابقت با دستورالعمل‌های دسترسی به رنگ خود تنظیم کرده‌ایم تا شمایل‌نگاری ما در هر اندازه‌ای خوانا باشد، برای نیازهای مختلف به‌اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد و افراد بتوانند با آن‌ها تعامل داشته باشند.»

متا همچنین برنامه‌های بیشتری برای ظاهر و طراحی فیسبو‌ک در نظر دارد. این شرکت به‌روزرسانی‌های جدید پلتفرم خود را در وبلاگش با عنوان «مرحله اولی سیستم هویت تازه‌شده» معرفی کرده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد تغییرات بیشتری در طراحی فیسبوک باشیم.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا