عمومی

پرکارترین بازیگران مرد سینما و تلویزیون

در این گزارش به معرفی  پرکارترین بازیگران مرد عرصه سینما و تلوزیون کشور میپردازیم.

کسی به گرد مهران رجبی نمی رسد

در میان بازیگران مرد هیچ کس به گرد مهران رجبی در پرکار بودن نمی رسد. چند سال پیش خودش به شوخی گفته بود: “من در همه کانال ها هستم بجز کولر”! همچنین درباره او لطیفه ای درست کرده اند که به گوش خودش هم رسیده است. این که فردی از بازار یک سی دی (لوح فشرده) خالی خریده و وقتی آن را در دستگاه گذاشته دیده مهران رجبی در آن بازی می کند!

آمار و ارقام نشان می دهد مهران رجبی از سال ۷۶ تاکنون صرف نظر از فعالیت های سینمایی اش، بازی در ۲۵ سریال را تجربه کرده است. او در برخی از این آثار مثل “روزگار قریب” و “سه در چهار” نقش پررنگ تری داشته و در برخی ایفای نقش های فرعی را به عهده گرفته است.
مهران رجبی
با در نظر گرفتن حمید لولایی که در رتبه دوم این جدول قرار گرفته می توان به این نتیجه رسید که بازیگران طناز در تلویزیون بازار پررونق تری نسبت به دیگران دارند. لولایی در ۱۸ سریال بازی کرده که همه اش نقش های کمدی بوده است.
حمید لولایی
تعداد بالای سریال های آتیلا پسیانی به سابقه طولانی مدت او در حرفه بازیگری مربوط می شود. او با “محله بهداشت” سال ۶۳ وارد تلویزیون شده و در طول این ۲۹ سال همکاریش را با سریال های تلویزیونی حفظ کرده است.
آتیلا پسیانیرتبه چهارمی محمود پاک نیت را هم می توان با همین استدلال توجیه کرد. او سال ۶۲ اولین سریال تلویزیونی اش را بازی کرد، ولی چند سال بعد با “پدرسالار” و “روزی روزگاری” به شهرت رسید.

محمود پاک نیت

رتبه پنجم و ششم و هفتم جدول بازیگران پرکار مرد دوباره از آن بازیگران عرصه طنز و کمدی است. علی صادقی، رضا عطاران و مجید صالحی به دلیل حضور جسته و گریخته شان در سریال های کمدی صاحب این رتبه ها شده اند. این سه نفر فعالیت های مشترک هم دارند و در برخی سریال ها مثل سه تایی کنار هم بوده اند.

رضا عطاران

نفرات هشتم جدول بازیگرانی هستند که کارهای کمدی و ملودرام را کنار هم تجربه کرده اند. امیر جعفری و محمدرضا شریفی نیا هر دو با ده سریال در رتبه هشتم جدول قرار گرفته اند.

گفتنی است در این جدول فقط کارهای سریالی بازیگران محاسبه شده و از تله فیلم ها و کارهای اپیزودی صرف نظر شده است.

جعفریپرکارترین بازیگران مرد

گزارش احسان رحیم‌زاده در روزنامه جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا