هوش مصنوعی

گوگل احتمالاً به‌زودی Gemini، هوش مصنوعی رقیب GPT-4 را عرضه می‌کند

[ad_1]

در دنیای هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها، بدون شک ChatGPT شناخته‌شده‌ترین ابزار است. بااین‌حال، شرکت‌های مختلف می‌خواهند آن را به چالش بکشند که یکی از آن‌ها، گوگل است. گوگل می‌خواهد با مدل زبانی بزرگ Gemini به جنگ GPT-4 شرکت OpenAI برود و بارد را قدرتمندتر از گذشته کند.

درحال‌حاضر بارد چت‌بات گوگل در دنیای فناوری است که می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد. این چت‌بات مبتنی بر مدل زبانی بزرگ PaLM 2 است و عملکرد قابل‌قبولی نسبت به نسخه اولیه‌اش دارد، بااین‌حال نمی‌تواند با GPT-4 رقابت کند. درحقیقت PaLM 2 یک مدل Multimodal نیست، بنابراین توانایی‌های فراتر از متن آن محدود است. اینجاست که Gemini وارد می‌شود.

برخی توسعه‌دهندگان به مدل زبانی Gemini دسترسی پیدا کرده‌اند

گوگل Gemini

براساس گزارش جدید Information، گوگل Gemini به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده است که آن را آماده عرضه عمومی می‌کند. چندین توسعه‌دهنده به این مدل زبانی دسترسی پیدا کرده‌اند و می‌توانند از آن برای توسعه سرویس‌های خود استفاده کنند؛ درست مانند رویکردی که گوگل برای بارد داشت.

این رویکرد به گوگل اجازه می‌دهد که نسخه‌ای از هوش مصنوعی مولد با توانایی‌ها و پیچیدگی‌های GPT-4 داشته باشد. البته گزارش اخیر می‌گوید توسعه‌دهندگان به نسخه محدود آن دسترسی پیدا کرده‌اند و گوگل خودش روی نسخه اصلی با قدرت مشابه GPT-4 کار می‌کند.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم تفاوت حجم نسخه کامل و محدود چقدر است. گوگل در کنفرانس I/O 2023 اشاره کوتاهی به جمینی کرد و آن را یک مدل فوق‌العاده توصیف کرد. بااین‌حال، تا زمان عرضه عمومی نمی‌توانیم حرف‌های آن را تأیید و یا رد کنیم.

انتظار می‌رود Gemini علاوه بر کاربران عادی، برای کسب‌وکارها هم عرضه شود. نسخه مخصوص کسب‌وکارها رایگان نخواهد بود و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا