کامپیوتر و سخت افزار

تصویر پردازنده مرکزی AMD Phoenix 2 با معماری Zen 4/Zen4c مشاهده شد

[ad_1]

زمانی که صحبت از تراشه Phoenix2 به میان می‌آید، AMD کاملا ساکت می‌شود. بدون وجود کمک شایعات، تصاویر منتشر شده از این CPU و پیگیری علاقه‌مندان به فناوری که وب سایت مشخصات AMD را برای جزئیات جستجو می‌کنند، ممکن بود به نظر برسد که اصلا چنین تراشه‌ای وجود خارجی ندارد. با این وجود، Phoenix2 تلفیقی جالب از معماری Zen4 و Zen4c است که احتمالاً اولین سرمایه گذاری AMD را در طراحی هیبریدی از این نوع برای مصرف کنندگان نشان می‌دهد. مسئله‌ای که به لطف تصویر منتشر شده از پردازنده مرکزی AMD Phoenix 2، می‌توان آن را تایید کرد.

اولین عکس از پردازنده AMD Phoenix2 منتشر شد، کوچک تر از قبل

نزدیک‌ترین تصویر از پردازنده مرکزی ارزان قیمت AMD Phoenix

پردازنده مرکزی جمع و جور Phoenix در کنار همتای اصلی خود یعنی Phoenix1 با هشت هسته Zen4 راه اندازی شده است. این سیلیکون در بین تولیدکنندگان لپ‌تاپ، تولیدکنندگان کنسول‌های بازی دستی و حتی شرکت‌های Mini-PC کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. همانطور که مشخص شده، AMD در حال آماده‌سازی دو تراشه Phoenix بود، که دومی دارای تمایزات قابل توجهی بود که تنها در حال حاضر از طریق انتشار تصویر اولیه پردازنده مرکزی Phoenix 2، که به تازگی در یک وب سایت چینی منتشر شده است، قابل تایید شده است.

تصویر پردازنده مرکزی Phoenix 2

AMD اکنون Phoenix 2 را برای Ryzen 3 7440U و Ryzen 5 7540U سطح پایه خود به کار گرفته است، اگرچه برخی از آنها بسته به در دسترس بودن، برای استفاده از هر دو نوع Phoenix1 و 2 طراحی شده‌اند. تصویری که توسط HXL در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، یک قالب برای CPU Phoenix را به تصویر می‌کشد که دارای 2 هسته Zen4 و 4 هسته Zen4c است که یک پیکربندی 6 هسته‌ای و 12 رشته‌ای را تشکیل می‌دهد. شایان ذکر است که برخلاف طرح‌های هیبریدی اینتل با سری Cove/Mont، معماری ZenC (متراکم) AMD همچنان از Hyperthreading (SMT) پشتیبانی می‌کند.

با این وجود، تغییراتی در اندازه‌های حافظه پنهان (Zen4 دارای 4 مگابایت حافظه نهان L3 در حالی که Zen4c دارای 2 مگابایت است) و سایر جنبه‌ها، مانند پیکربندی متفاوت بخش GPU، صورت گرفته است. این طراحی یکپارچه تا 4 واحد محاسباتی RDNA3 را ارائه می‌دهد که کاهش قابل توجهی در مقایسه با تراشه کامل فونیکس با 12 هسته دارد.

علاوه بر این، اکنون تأیید شده است که Ryzen Z1 non-Extreme که هنوز منتشر نشده است، در واقع دارای سیلیکون Phoenix2 است. اگرچه، این محصول هنوز توسط هیچ سازنده کنسول بازی دستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز