عمومی

دانلود‌های اپ توییتر از زمان تغییر به ایکس 30 درصد کاهش پیدا کرده است

[ad_1]

توییتر زمانی مرکز جهان اخبار و به‌روزرسانی‌های اجتماعی شخصی کاربران بود، اما از زمان تغییر نام تجاری آن به ایکس توسط ایلان ماسک، تعداد دانلود‌های اپلیکیشن آن با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده است. براساس گزارش جدید شرکت Apptopia، میزان دانلودهای اپ این شبکه اجتماعی در عرض دو ماه پس از تغییر نام آن تقریباً 30 درصد کاهش پیدا کرده که پایین‌ترین نقطه آن در بیش از یک دهه گذشته است.

همچنین در ادامه این گزارش گفته شده که نسخه وب ایکس که از طریق لینک twitter.com قابل دسترس است، شاهد کاهش ترافیک بوده و بازدیدهای جهانی آن در ماه آگوست نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش یافته است. از سال 2011 تاکنون، ماهانه 15 تا 30 میلیون کاربر جدید به توییتر پیوسته‌اند. بااین‌حال، داده‌های گزارش Apptopia نشان می‌دهد که ایکس تنها 10 میلیون کاربر جدید را بین آگوست و سپتامبر امسال به خود جذب کرده است.

کاهش تعداد کاربران فعال ایکس؛ آیا برنامه‌های ماسک عملی می‌شوند؟

ایلان ماسک

جذابیت روبه‌افول X فقط به میزان دانلودهای آن ختم نمی‌شود و این اپلیکیشن از نظر حفظ کاربران خود نیز عملکرد مناسبی نداشته است. در ماه جولای، تعداد کاربران فعال روزانه آن به 253 میلیون رسید و اکنون در ماه سپتامبر تعداد آن‌ها 249 میلیون کاربر اعلام شده است.

در‌زمینه تعداد کاربران فعال ماهانه نیز روند مشابهی دیده می‌شود و میزان آن از 398 میلیون به 393 میلیون در بازه زمانی مشابه کاهش پیدا کرده است.

ارقام این گزارش برنامه‌های آینده ایلان ماسک را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد؛ زیرا او قبلاً ادعا کرده بود که تا سال 2024، شبکه اجتماعی ایکس به تعداد یک میلیارد کاربر ماهانه می‌رسد. هرچند پس از تصاحب این شرکت توسط ماسک در اکتبر سال گذشته میزان دانلود و استفاده از آن افزایش پیدا کرده بود، اما اکنون کاملاً واضح است که این روند ادامه ندارد. ماسک همچنین چندی قبل به احتمال شکست این شبکه اجتماعی اشاره کرده بود.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا