عمومی

مایکروسافت قابلیت حذف پس‌زمینه تصاویر در Paint را آزمایش می‌کند

[ad_1]

مایکروسافت نسخه جدیدی از برنامه پینت (Paint) را در بیلدهای اینسایدر ویندوز 11 منتشر کرده است که با قابلیت جدید آن می‌توان پس‌زمینه تصاویر را تنها با یک دکمه حذف کرد. این نسخه جدید درحال‌حاضر در کانال‌های Dev و Canary منتشر شده است.

طبق گزارش Bleeping Computer، پس از نصب این نسخه جدید، دکمه‌ای تحت عنوان «حذف پس‌زمینه» (Remove Background) در بخش Image نوار ابزار برنامه پینت اضافه خواهد شد که می‌تواند سوژه را از تصویر جدا و سپس پس‌زمینه اطراف آن را حذف کند.

حذف آسان پس‌زمینه تصاویر در نرم‌افزار Paint

در ویدیوی کوتاه زیر می‌توانید نحوه جداسازی پس‌زمینه تصویر توسط این ابزار را مشاهده کنید:

همچنین می‌توانید با انتخاب بخشی از تصویر موردنظر خود، پس‌زمینه آن قسمت را حذف کنید. BleepingComputer توضیح می‌دهد که در آزمایش‌های خود با قابلیت جدید مایکروسافت پینت، این ویژگی عملکرد بسیار خوبی در جداسازی سوژه اصلی عکس و حذف کل پس‌زمینه آن داشته است.

هرچند درحال‌حاضر برنامه‌های ویرایش عکس بسیار زیادی وجود دارند که دارای ویژگی مشابهی برای حذف پس‌زمینه تصاویر هستند، اما وجود آن در پینت برای افرادی که می‌خواهند این کار را با سرعت زیاد و بدون نیاز به نصب برنامه‌های پیشرفته‌تر انجام دهند، مفید خواهد بود.

همچنین برخلاف برنامه‌های دیگری که وجود دارد، استفاده از پینت راحت‌تر و کاملاً رایگان است. به‌ عنوان مثال، Canva قابلیت حذف پس‌زمینه را به‌عنوان یک ویژگی پولی به کاربران خود ارائه کرده است و برای انجام این کار با Adobe Express باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ویژگی جدید حذ‌ف پس‌زمینه پینت در نسخه 11.2306.30.0 یا نسخه‌های جدیدتر این برنامه وجود دارد و اگر هنوز در دسترس شما قرار نگرفته است، احتمالاً باید مدت‌زمان بیشتری را منتظر بمانید. اخیراً در گزارش دیگری گفته شد که مایکروسافت قصد دارد Paint را به قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ساخت تصویر با توضیحات متنی مجهز کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا