هوش مصنوعی

مایکروسافت بزرگ‌ترین مدل هوش مصنوعی تشخیص سرطان را می‌سازد

[ad_1]

مایکروسافت از ساخت بزرگ‌ترین مدل هوش مصنوعی مبتنی بر تصویر جهان برای تشخیص سرطان خبر داد که با همکاری شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای آسیب‌شناسی دیجیتال Paige ساخته می‌شود.

طبق گزارش CNBC، مایکروسافت در حال آموزش مدل هوش مصنوعی تشخیص سرطان خود با حجم بی‌سابقه‌ای از داده‌ها است که شامل میلیاردها تصویر می‌شود. این مدل می‌تواند سرطان‌های رایج و نادری که تشخیص آن‌ها بسیار دشوار است را شناسایی کند و محققان امیدوارند که این سیستم در نهایت به پزشکان کمک کند.

ارائه رویکردهای هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان

Paige رویکردهای دیجیتال و مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پاتولوژیست‌ها توسعه می‌دهد که در آزمایشگاه‌ها روی مایعات و بافت‌های بدن کار می‌کنند. همانطور که «توماس فوکس»، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد Paige به CNBC می‌گوید، پاتولوژیست‌ها افرادی هستند که وجود سرطان را تأیید می‌کنند اما شیوه کار آن‌ها در 150 سال گذشته تقریباً بدون تغییر بوده است.

در حال حاضر، پاتولوژیست‌ها برای تشخیص سرطان، معمولاً یک تکه از بافت انسان‌ها را روی یک لام شیشه‌ای و زیر میکروسکوپ بررسی می‌کند. هرچند این روش آزمایش‌شده و درست است، اما اگر نکته‌ای از دید آن‌ها دور بماند، می‌تواند عواقب ناگواری را برای بیماران به‌همراه داشته باشد.

به‌همین دلیل، Paige برای بهبود دقت و کارایی پاتولوژیست‌ها به دنبال ارائه رویکردهای دیجیتالی برای آن‌ها است.

این شرکت در حال حاضر برای ابزار FullFocus خود که به آسیب‌شناسان اجازه می‌دهد به جای میکروسکوپ، اسلایدهای دیجیتال اسکن‌شده را روی صفحه نمایش بررسی کنند، تأییدیه سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است. Paige همچنین مدل هوش مصنوعی دیگری ساخته که می‌تواند به آسیب‌شناسان کمک کند تا سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات را شناسایی کنند.

Paige تنها شرکتی است که تأییدیه FDA را برای پاتولوژیست‌ها دریافت کرده است تا از هوش مصنوعی خود به‌عنوان یک ابزار ثانویه برای شناسایی سرطان استفاده کند و به گفته «اندی موی»، مدیرعامل این شرکت، موانع مربوط به هزینه‌های ذخیره‌سازی و جمع‌آوری داده‌ها احتمالاً نقش زیادی در این امر داشته‌اند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا