عمومی

ایکس ظاهراً برخی تبلیغات را بدون برچسب مخصوص به فید کاربران می‌آورد

[ad_1]

براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً ایکس یا همان توییتر سابق، تبلیغات بدون برچسب جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده است که در فید Following کاربران نمایش داده می‌شود.

TechCrunch در گزارش خود تأیید کرده که هنگام پیمایش در فید Following ایکس با استفاده از مرورگر وب کروم در مک، متوجه تعداد انگشت‌شماری تبلیغات بدون برچسب در بین پست‌های کاربران شده است. همان‌طور که تک‌کرانچ اشاره کرده، این تبلیغات با مواردی که همراه با برچسب «تبلیغ» (ad) در بین پست‌های کاربران نمایش داده می‌شود، تفاوت دارد.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که نمایش این تبلیغات به یک مشکل در پلتفرم تبلیغاتی ایکس مربوط می‌شود یا با تغییر جدیدی برای شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک روبه‌رو هستیم که در آن کاربران به‌اشتباه تصور می‌کنند این تبلیغات پست‌های معمولی ارسال‌شده توسط کاربران هستند.

در ادامه گزارش گفته شده که تنها راه شناسایی و تمایز این تبلیغات با پست‌های معمولی، بررسی گزینه‌های «Not interested in this ad» و «Why this ad؟» است که در منوی سه‌نقطه‌ای هر پست نمایش داده می‌شود.

احتمال قرارگرفتن ایکس زیر ذره‌بین FTC

نمایش این دسته از تبلیغات که بدون برچسب «ad» ارائه می‌شوند و می‌توانند کاربران را فریب دهند، همچنین ممکن است مشکلات نظارتی بیشتری را از سوی FTC برای ایکس به‌وجود بیاورد. «نادینی جامی»، یکی از بنیان‌گذاران گروه دیده‌بان Check My Ads، در چند روز گذشته نمونه‌هایی از این تبلیغات را از طریق حساب خود به اشتراک گذاشته است. این گروه هم‌اکنون این تبلیغات را بررسی می‌کند و کاربران را تشویق کرده است تا نمونه‌هایی را که پیدا می‌کنند، گزارش دهند.

کسب‌و‌کار تبلیغاتی توییتر طی سال گذشته و از زمانی که ایلان ماسک مدیریت آن را بر عهده گرفت، با مشکلات زیادی مواجه شده است. ماسک اخیراً گفت که درآمد تبلیغاتی این شرکت 50 درصد کاهش یافته است. همچنین اخیراً رئیس بخش اعتماد و امنیت توییتر از این شرکت جدا شد که تبلیغ‌کنندگان از این موضوع به‌عنوان نگرانی اصلی و دلیل عقب‌نشینی خود یاد کرده‌اند.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا