عمومی

مایکروسافت 18 مهرماه پشتیبانی از اولین نسخه ویندوز 11 را متوقف می‌کند

[ad_1]

مایکروسافت با انتشار یک اطلاعیه مهم به کاربرانی که هنوز از نسخه اولیه ویندوز 11 استفاده می‌کنند، یادآوری کرده است که پشتیبانی از ویرایش‌های Home و Pro از این نسخه با نام 21H2 در تاریخ 18 مهرماه (10 اکتبر) به پایان می‌رسد. این یعنی هیچ به‌روزرسانی امنیتی دیگری برای این کاربران منتشر نخواهد شد و آن‌ها باید سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنند.

مایکروسافت در اطلاعیه خود یک بار دیگر تأکید کرده است که آپدیت امنیتی ماه اکتبر 2023 آخرین آپدیتی خواهد بود که برای پی‌سی‌های مجهز به ویندوز 11 21H2 منتشر می‌شود. بدون دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، کاربران در معرض خطر قرار خواهند گرفت و به همین خاطر به کاربران توصیه شده است تا هرچه سریع‌تر دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کنند. در اطلاعیه مایکروسافت آمده است:

«آپدیت پیش‌نمایش غیرامنیتی سپتامبر 2023 آخرین آپدیت اختیاری خواهد بود و آپدیت امنیتی اکتبر 2023 نیز آخرین آپدیت امنیتی ویندوز 11 نسخه 21H2 محسوب می‌شود.»

کاربران نسخه اولیه ویندوز 11 سیستم‌های خود را به‌روزرسانی کنند

کاربرانی که درحال‌حاضر از نسخه اولیه ویندوز 11 موسوم به 21H2 استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌روزرسانی 22H2 را روی سیستم‌های خود نصب نمایند. البته هنوز دقیقاً مشخص نیست که کدام آپدیت به‌صورت رسمی به این دسته از کاربران پیشنهاد خواهد شد.

با توجه به اینکه مایکروسافت درحال کار روی آپدیت بزرگ دیگری به نام 23H2 است و که در فصل پاییز منتشر خواهد شد، می‌توان انتظار داشت که نصب همین به‌روزرسانی به کاربران نسخه 21H2 پیشنهاد شود؛ اما هنوز با قطعیت نمی‌توان چیزی دراین‌باره گفت.

اگر نمی‌خواهید صبر کنید، می‌توانید همین حالا با نصب آپدیت 22H2 از قابلیت‌های جدیدی مثل File Explorer با زبانه‌ها، Task Manager جدید، Quick Settings جدید و تغییرات کوچک و بزرگ ظاهری و کاربردی بهره‌مند شوید.

با توجه به اینکه به‌مرورزمان آسیب‌پذیری‌های مختلفی در نسخه‌های قدیمی ویندوز کشف می‌شود، دریافت و نصب آپدیت‌های امنیتی برای رفع این مشکلات اهمیت زیادی دارد. کامپیوترهایی که این آپدیت‌ها را نصب نمی‌کنند، بیش از همه در معرض ریسک حمله قرار می‌گیرند. بنابراین همواره به کاربران توصیه می‌شود که به‌روزرسانی‌های امنیتی را نصب کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا