بازار خودرو

قیمت نجومی خودروهای فرسوده ایران ؛ پیکان نیم‌میلیاردی شد!

[ad_1]

در روزهای اخیر شاهد انتشار آگهی‌های قیمت نجومی خودروهای فرسوده ایران بودیم که باعث شده پیکان تا 25 سال کارکرد حتی به قیمت بیش از نیم میلیارد برسد.

به گزارش تکراتو و به نقل از فرهیختگان، طی چند ساعت گذشته انتشار پی‌درپی آگهی‌های فروش خودروی پیکان، فضای دیوار و شیپور را درنوردیده است. در حالی شاهد تکرار عجیب‌وغریب و کلافه‌کننده آگهی‌های مربوط به قیمت نجومی خودروهای فرسوده ایران هستیم که طبق بررسی‌های صورت گرفته، هم‌اکنون پیکان با 20 تا 25 سال کارکرد بین 350 تا 800 میلیون تومان در این آگهی‌ها قیمت خورده است.

بیشتر بخوانید: درخواست وزارت صمت برای تعلیق دیوار و شیپور

آگهی‌های عجیب مربوط به قیمت نجومی خودروهای فرسوده ایران

برخی شایعات حکایت از این دارد که افزایش قیمت پیکان و سفته‌بازی در این حوزه از خبری که در مورد اسقاط خودروهای فرسوده منتشر شده، نشأت می‌گیرد. این اقدام به‌نظر از طرف سفته‌بازان و به‌منظور قیمت‌سازی انجام پذیرفته، موضوعی که طی روزهای اخیر بسیار مورد انتقاد رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد بوده است.

در همین راستا، تعدادی از فعالان بازار خودرو اعلام کرده‌اند که سفته‌بازان شایعه‌ای ساخته‌اند که ترخیص خودروهای وارداتی مشروط به اسقاط خودروهای فرسوده بوده و با این روش مشغول بازارگرمی و سفته‌بازی از آب گل‌آلود هستند. در این مورد رئیس‌جمهور درخواست ساماندهی سکوهای انتشار آگهی و جلوگیری از قیمت‌سازی این سکوها را ارائه کرده است و وزیر اقتصاد هم پیشنهاد در نظر گرفتن جرایم پلکانی و در نهایت لغو مجوز سکوهای متخلف را مطرح کرد.

قیمت نجومی خودروهای فرسوده ایران

البته چنین اخباری آنچنان هم جدید نبوده و در تاریخ 28 تیرماه 1402 رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده درواقع طی اظهاراتی اعلام کرد که کلیه خودروهای وارداتی اعم از نو و کارکرده، به‌منظور شماره‌گذاری باید گواهی اسقاط در اختیار داشته باشند. در همین راستا منتقدان به چنین تصمیم اعلام کردند که خودرویی اسقاط نخواهد شد و تنها با کاغذبازی، افرادی صاحب میلیاردها تومان رانت خواهند شد و مهم‌تر از آن، با این الزام قانونی عملا قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدیدی نیز تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آگهی‌های قیمت نجومی خودروهای فرسوده ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا