بازار خودرو

تحویل فوری 20 هزار نیسان آبی با دستور رئیس جمهور ؛ عقب‌نشینی استاندارد [+فیلم]

[ad_1]

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا بعد از جلسه عصر دیروز با رئیس جمهور در گفتگویی با صداوسیما خبر از تحویل فوری 20 هزار نیسان آبی با دستور رئیس جمهور داد. به نظر می‌رسد ایرادهای سازمان استاندارد در این مورد خاص نادیده گرفته می‌شود تا مشتریان هرچه زودتر به ماشین خریداری شده خود برسند.

عصر دیروز جلسه‌ای با حضور سید ابراهیم رئیسی، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا و نمایندگان سازمان استاندارد کشور برگزار شد و یکی از موضوعات طرح شده در آن، مسئله بلاتکلیفی خریداران نیسان آبی‌ بود. موضوع عدم تحویل نیسان اما به عدم موجودی مربوط نبود بلکه به استانداردهای خاص سازمان مربوط بوده که دردسرساز شده است.

یکی از مهمترین مشکلات این نیسان‌ها، که عددشان به گفته تیموری به 20 هزار می‌رسد مسئله دی‌لایت یا چراغ روز است که سازمان استاندارد اخیرا تاکید خاصی بر استفاده از آن دارد. با این حال به نظر می‌رسد با وساطت رئیس جمهور این مسئله رفع شده است.

بیشتر بخوانید: نیسان وانت اکستند با طراحی جدید کابین داخلی معرفی می‌شود

تحویل فوری 20 هزار نیسان آبی با دستور رئیس جمهور

به گفته آقای تیموری: حدود ۲۰ هزار دستگاه خودروی نیسان تولیدشده در زامیاد از اردیبهشت ماه آماده تحویل به مشتری است، اما سازمان ملی استاندارد ملاحظاتی در خصوص چراغ روشنایی در روز داشت که باعث شد این حجم از خودرو در شرکت باقی بماند، این خودرو‌ها مشکل کیفی نداشتند و چراغ روشنایی روز نیز به آن‌ها ضافه شد برای همین، موضوع را با رئیس جمهور در میان گذاشتیم که آقای رئیسی دستور داد تحویل آغاز شود.

وی ادامه داد: تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه، چراغ روشنایی روز، جزو استاندار‌های الزامی نبود و در تاریخ ۳۱ تیرماه هم آزمون‌های جدید را اضافه کردند که شرایط ایجاد آن‌ها فراهم نبود برای همین خودور‌های تولیدی بموقع تحویل مشتری نشدند.

تیموری افزود: ما قرارداد‌هایی برای صادرات نیسان به کنیا، ونزوئلا و نیجریه داریم که این تاخیر ناشی از اجرای استاندارد‌های جدید باعث شده بازار‌های صادراتی را هم از دست بدهیم.

نکته جالب توجه این است که در این مورد خاص سازمان استاندارد با دستور رئیس جمهور به سرعت موافقت کرده و ترتیب کار را داده است. اما در موضوع خودروهای وارداتی که ماه‌ها است در گمرک خاک می‌خورند این سازمان سخت‌گیری‌های زیادی اعمال کرده که حتی با توصیه‌های مسئولین نیز از قیدشان نگذشته است. مسئله‌ای که شائبه مانع‌تراشی سازمان استاندارد در امر واردات خودرو را تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحویل فوری 20 هزار نیسان آبی با دستور رئیس جمهور چیست؟ آیا شما هم از خریداران بلاتکلیف وانت پرفروش زامیاد هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا