عمومی

با به‌روزرسانی Android Runtime سرعت اجرای اپ‌های اندروید را بالا ببرید

[ad_1]

گوگل در پست جدیدی در وبلاگ خود به مزایای استفاده از Android Runtime و قابلیت به‌روزرسانی مستقل آن پرداخته است. این برنامه موتوری است که کد اپلیکیشن‌ها را کامپایل و اجرا می‌کند و این شرکت مدعی است که به‌روزرسانی‌های آن باعث افزایش 30 درصدی سرعت اجرای برنامه‌ها شده است.

گوگل می‌گوید استقلال ART یا Android Runtime از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل به این شرکت اجازه داده است تا سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها را ارتقا دهد. ART رسماً در اندروید 12 به یک بخش ماژولار از سیستم‌عامل تبدیل شد. ظاهراً به‌روزرسانی نسخه اندروید 13 این موتور قدرتمند، سرعت اجرای برنامه‌ها را در برخی دستگاه‌ها تا 30 درصد افزایش داده است.

با توجه به نرخ توزیع نسخه‌های مختلف اندروید، در حال حاضر حدود 31 درصد از کاربران (معادل 600 میلیون کاربر) از نسخه مستقل ART بهره می‌برند و می‌توانند تجربه کاربری دستگاه خود را ارتقا بدهند. گوگل حالا شماره‌گذاری نسخه‌های ART را هم مطابق با نسخه‌های اندروید پیش می‌برد و به‌زودی با اندروید 14 باید منتظر ART 14 باشیم.

افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها با به‌روزرسانی Android Runtime

غول ماونتین ویو با انتشار نمودار بالا توضیح داده که از زمان انتشار به‌روزرسانی مستقل ART 13 سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها به‌طور میانگین چه تغییری کرده است. گوگل می‌گوید ART 13 جابه‌جایی سوئیچ به کد بومی و بازگشت از آن را بسیار سریع‌تر می‌کند، و فراخوان‌های جاوا نیز تا 2.5 برابر سریع‌تر شده است.

گوگل می‌گوید در به‌روزرسانی ART 14 نسخه اندروید این ابزار را از OpenJDK 11 به OpenJDK 17 ارتقا می‌دهد. این نسخه همچنین کامپایلر جدید و بهینه‌سازی‌هایی در زمینه ران‌تایم خواهد داشت که ضمن بهبود عملکرد موجب کاهش اندازه کد می‌شود. این به‌روزرسانی احتمالاً در ماه آینده میلادی همزمان با اندروید 14 عرضه می‌شود و به‌طور همزمان مستقلاً در گوگل پلی استور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اندروید 14 همچنان در مراحل آزمایش بتا به‌سر می‌برد، اما نسخه پایدار آن احتمالاً به‌زودی منتشر خواهد شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا