رمزارزها

بررسی معرفی اصطلاح های پرتکرار در بازار ارز دیجیتال

[ad_1]

دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز در حال گسترش است و برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این دنیای هیجان‌انگیز را دارند، آشنایی با اصطلاحات ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۰۹ با معرفی بیت کوین به عنوان اولین رمزارز غیرمتمرکز، شروع به فعالیت کرد و تا به حال تجربه رشد قابل‌توجهی داشته است. در حال حاضر، هزاران نوع ارز دیجیتال در بازار وجود دارد و تعداد آن‌ها نیز رو به افزایش است.

برای شروع فعالیت در این عرصه، آشنایی با این اصطلاحات مرتبط ضروری است. در چندین سال گذشته، احتمالا با کلماتی مانند ارز دیجیتال، رمزارزها، بیت کوین، بلاک چین و … آشنا شده‌اید. در ادامه شما را با اصطلاحات ارز دیجیتال بیشتر آشنا خواهیم کرد.

چرا باید اصطلاحات ارزهای دیجیتال را بشناسیم؟

آیا تا به حال درباره HODL شنیده‌اید؟ چه نظری درباره DApp یا اتریوم دارید؟ این کلمات در واقع، مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال هستند و با مفاهیم جدید و جالب معرفی شده‌اند و هر یک دارای مفاهیم کاربردی هستند. اگر علاقه‌مند به کسب درآمد و سرمایه‌گذاری موفق در ارزهای دیجیتال هستید، باید اصطلاحات مهم این حوزه را یاد بگیرید.

یادگیری اصطلاحات ارز دیجیتال بسیار مهم است تا کاربران در حوزه ارزهای دیجیتال گمراه نشوند و بتوانند با سرعت و دقت بیشتر معاملات خود را در این زمینه انجام دهند. علاوه بر این، اگر قصد یادگیری مطالب جدید در این حوزه را داشته باشید، بدون شک شناخت اصطلاحات برای شما بسیار مفید خواهد بود. در ادامه به معرفی اصطلاحات پرکاربرد در زمینه ارز دیجیتال پرداخته‌ایم.

آلت کوین

آلت کوین‌ها به ارزهای دیجیتالی اطلاق می‌شود که جایگزین بیت کوین‌ها هستنذ. این ارزها معمولا کد و عملکرد مشابهی با یکدیگر دارند و شامل سکه‌های مختلفی مانند اتر، لایت کوین و دوج کوین هستند. تعداد آلت کوین‌ها در بازارهای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال افزایش است و قابلیت نوسان بالایی دارند.

رمزگذاری

رمزگذاری فرآیندی است که در آن یک پیام به گونه‌ای تبدیل می‌شود که تنها فرستنده و گیرنده مورد نظر قادر به خواندن آن باشند. در حوزه کریپتوکارنسی، رمزگذاری جزو فعالیت‌های اصلی برای ایجاد، ارسال و ذخیره‌سازی امن ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. هر کاربر دارای یک کلید خاص است که با استفاده از آن قادر به رمزگشایی مطالبات خود است. این روش تضمین می‌کند که فقط صاحبان آن ارز قادر به دسترسی به آن باشند.

بلاک چین

بلاک چین، دفتر دیجیتالی است که هش‌ها را در ارزهای دیجیتال ثبت می‌کند و به عنوان یک فناوری شناخته می‌شود. این فناوری با استفاده از زنجیره‌ای از بلوک‌های داده، تراکنش‌های تایید شده در ارزهای دیجیتال را پیگیری می‌کند.

کیف پول

همانطور که اسکناس‌ها، سکه‌ها و کارت‌های اعتباری در یک کیف پول فیزیکی نگهداری می‌شوند، ارزهای دیجیتال نیز باید در یک کیف پول دیجیتال ایمن ذخیره شوند. کیف پول‌های ارز دیجیتال که معمولا با نام والت شناخته می‌شوند. والت یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال است که کاربرد زیادی دارد. در این کیف پول‌ها، کاربر مجموعه‌ای از کلیدها را برای رمزگشایی و رمزنگاری در اختیار دارد. این کلیدها به کاربران این امکان را می‌دهند که بتوانند ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند یا آن‌ها را به والت‌های دیگر منتقل کنند.

کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال است که کاربرد بسیار زیادی دارند. کریپتوکارنسی به صورت مجازی وجود دارد و از رمزنگاری برای ایمن سازی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که کریپتوکارنسی یک سیستم پرداخت دیجیتال است که برای تایید تراکنش‌ها به بانک متکی نیست. ارزهای دیجیتال مرجع صادرکننده یا تنظیم‌کننده مرکزی ندارند، در عوض از یک سیستم غیر متمرکز برای ثبت تراکنش‌ها و صدور واحدهای جدید استفاده می‌کنند.

این یک سیستم همتا به همتاست که می‌تواند هر کسی را در هر جایی قادر به ارسال و دریافت پرداخت کند. به جای اینکه پول فیزیکی در دنیای واقعی رد و بدل شود، پرداخت‌های رمزنگاری صرفا به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی به یک پایگاه داده آنلاین وجود دارد که تراکنش‌های خاص را توصیف می‌کند. هنگامی که وجوه ارز دیجیتال را انتقال می‌دهید، تراکنش‌ها در یک دفتر کل ثبت می‌شوند.

توکن غیر قابل تعویض (NFT)

یکی دیگر از اصطلاحات ارز دیجیتال NFT است که معمولا با نام توکن‌های غیرقابل تعویض نیز شناخته می‌شوند. NFT به دارایی‌هایی گفته می‌شود که از طریق بلاک چین توکن‌سازی شده‌اند. به این توکن‌ها کدهای شناسایی منحصر‌به‌فرد اختصاص داده می‌شود که آن‌ها را از سایر نشانه‌ها متمایز می‌کند.

Smart Contracts

یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال، قرارداد هوشمند یا Smart Contracts است. قرارداد هوشمند به عنوان یک برنامه، روی یک بلاکچین اجرا می‌شود و تنها در صورت برآورده شدن شروط مشخص، اجرای قرارداد به صورت خودکار صورت می‌گیرد و تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند نتایج را فورا و بدون دخالت واسطه‌ مشاهده کنند. همچنین، فعالیت‌های قرارداد به طور کامل قابل مشاهده است.

قرارداد هوشمند شامل مجموعه‌ای از عبارات است که دستورالعمل‌های ساده را دنبال کرده و در بلاکچین ذخیره می‌شود. در صورت تأیید شروط پیش تعریف شده، رایانه‌ها عملکردهای لازم را اجرا خواهند کرد. به عنوان مثال، مدیر می‌تواند وجوه را به طرف‌های مربوطه انتقال دهد، وسیله نقلیه را ثبت کند، پیام‌های اعلان را ارسال کند یا بلیت صادر کند. هنگامی که تراکنش کامل شود، بلاکچین به‌روزرسانی می‌شود؛ در نتیجه، هیچ تغییری در معامله امکان پذیر نخواهد بود و تنها طرفین قادر به مشاهده نتایج خواهند بود.

بسیاری از قراردادهای هوشمند با استفاده از الگو، رابط وب و سایر ابزارهای آنلاین، ساده‌سازی شده‌اند. سازمان‌های تجاری که از بلاکچین برای معاملات خود استفاده می‌کنند، ممکن است با استفاده از این ابزارها فرآیند ساختار قراردادهای هوشمند را ساده‌تر کنند.

چرا باید اصطلاحات ارز دیجیتال را بشناسیم؟

اصطلاحات ارز دیجیتال بسیار مهم هستند؛ زیرا به کاربران این حوزه کمک می‌کند تا دچار سردرگمی نشوند و با استفاده از این اصطلاحات بتوانند با جوامع مختلف ارز دیجیتال تعامل داشته باشند. یادگیری اصطلاحات مختلف ارز دیجیتال یکی از کارهایی است که باید قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال آن را یاد بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که حوزه کریپتو کارنسی مملو از اصطلاحاتی است که هر کدام دارای معنی و کارآیی مختلفی است و بعضی از آن‌ها دارای مفهومی کاملا مستقل از معنای لغتی خود هستند؛ بنابراین سعی کنید با دقت ویژه‌ای اصطلاحات مهم ارز دیجیتالی را یاد بگیرید و از آن‌ها در فعالیت‌های کریپتویی خود نهایت استفاده را ببرید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا