بازار خودرو

فروش اقساطی خودرو از پاییز 1402 آغاز می‌شود

[ad_1]

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، از آغاز طرح فروش اقساطی خودرو از پاییز امسال به جهت جلب نظر متقاضیان برای مشارکت بیشتر در خرید خودرو خبر داد.

به‌گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو اواخر فصل بهار انجام شد که براساس آمار غیررسمی بالای 2 میلیون نفر در این سامانه ثبت نام داشته‌اند، اما طبق جدیدترین آماری که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو درباره یکی از خودروسازان دولتی ارائه داده از 210 هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده بودند تنها 140 هزار نفر نسبت به تکمیل وجه اقدام کرده‌اند.

از طرفی حدود 10 درصد از متقاضیان خرید خودروهای مونتاژی نسبت به پرداخت وجه خرید خودرو اقداماتی صورت داده‌اند؛ یعنی 90 درصد از متقاضیان از خرید خودرو انصراف خود را غیرمستقیم اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:‌ سهمیه سوخت تاکسی‌های غیرفعال قطع می‌شود [+جزئیات]

آغاز فروش اقساطی خودرو از پاییز 1402

در همین زمینه، «سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران درباره شرایط بازار خودرو بیان داشت: «تقریباً از حدود سه ماه پیش رکود بازار شروع شده و همچنان ادامه دارد. در این مدت نوسانات جزئی در قیمت ارز داشتیم که این نوسانات خود را در قیمت خودرو هم نشان داد و 5 درصدی قیمت خودرو بالا رفت اما باز هم همزمان با ورود دلار به کانال 49 هزار تومان، قیمت خودرو نیز در بازار پایین آمد.»

وی در ادامه اضافه کرد: «بنابراین اکثر سرمایه گذاران در بازار خودرو که در سامانه یکپارچه فروش خودرو به دلیل فاصله قیمتی کارخانه و بازار خودروها ثبت نام کرده بودند وقتی می‌بینند فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار تنها یک تا دو درصد است و حتی در مواردی کمتر از قیمت کارخانه هم شده است، دیگر تمایلی به خرید از سامانه ندارند. از سویی دیگر می‌ترسند که قیمت در بازار کمتر هم شود.»

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران درباره آغاز فروش اقساطی خودرو به‌عنوان یک راه‌حل جهت افزایش استقبال مردم از خرید خودرو برای خودروسازان، اظهار داشت: «زمانی که مشتری کم می‌شود شرکت برای فروش محصولات خود فروش قسطی می‌گذارد و پیش بینی می‌شود که این اتفاق در بازار ایران هم رخ دهد؛ به عنوان نمونه یکی از خودروهای شرکت کرمان موتور در بازار 200 میلیون تومان کمتر از کارخانه است بنابراین به صورت لیزینگی می‌فروشند.»

فروش اقساطی خودرو

گفتنی است که رضا فاطمی امین وزیر سابق صمت هم سال پیش وعده آغاز فروش اقساطی خودرو از پاییز 1402 را با توجه به پیش‌بینی‌هایی مبنی‌بر نزدیکی قیمت کارخانه و بازار خودروها، داده بود.

موتمنی در پایان خاطرنشان کرد: «در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد و خودروهای خارجی به صورت واقعی وارد بازار شوند و به نوعی عرضه خودرو افزایش یابد قطعاً قیمت‌ها در بازار روند نزولی را ادامه خواهند داد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آغاز فروش اقساطی خودرو از پاییز 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا