کامپیوتر و سخت افزار

تا 19 درصد بهبود در عملکرد گرافیک اینتل با آخرین نسخه درایور

[ad_1]

اینتل اخیراً درایورهای جدیدی را برای کارت‌های گرافیک Arc Alchemist خود منتشر کرده است که نوید بهبود فریم ریت و عملکرد را در برخی از بازی‌های متکی به DirectX 11 می‌دهد، که البته تنها شامل لیست سفید خودش می‌شود. جالب اینجاست که برخی از این داده‌ها در زمان انتشار مشخص نشده بود، زیرا تنها منبع دسترسی به اطلاعات فقط وبلاگ اینتل بود. این درایور جدید نیز از درایور مهم DX9 که چند ماه پیش منتشر شد پیروی می‌کند که عملکرد پردازنده گرافیکی را در بسیاری از بازی‌های قدیمی، به طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

اینتل: درایور جدید می تواند عملکرد پردازنده گرافیکی را ارتقاء دهد

کارت گرافیک اینتل Arc A750تا 19 درصد پیشرفت در بازی‌های DX11 دارد

اینتل ادعا می‌کند که در بازی‌های متکی به DirectX11، درایورهای اخیر آن‌ها از زمان انتشار درایور برای پردازشگر گرافیکی Arc A750 به طور متوسط، به میزان 19 درصد بهبود در عملکرد و FPS داشته است. به طور متوسط، این کارت گرافیک باید تا 20٪ روان‌تر کار کند، که بسیار نرم‌تر از درایورهای اولیه خواهد بود.

بهبود عملکرد گرافیک اینتل
بهبود عملکرد گرافیک اینتل

با این حال یک نکته مهم وجود دارد، این درایور فقط برای بازی‌های خاصی کار می‌کند که در لیست سفید اینتل قرار دارند. در حالی که امکان تغییر دستی تنظیمات وجود دارد، اینتل همچنان در حال بررسی نحوه عملکرد بهینه‌سازی درایور جدید DX11 در سایر بازی‌ها است. بنابراین در نهایت، لیست بازی‌های پشتیبانی شده‌ای که در لیست سفید قرار دارد، باز هم ممکن است گسترش یابد.

بهبود عملکرد گرافیک اینتل
بهبود عملکرد گرافیک اینتل

اینتل تا این لحظه 30 درایور را در سال جاری با 57 عنوان بهینه‌‎سازی شده «Game On» در زمان راه‌اندازی منتشر کرده است. نحوه کار آنها به این شکل است که اینتل بهینه‌سازی درایورها را برای عناوین خاصی در هنگام عرضه تعریف می‌کند، تقریبا مانند کاری که انویدیا با Game Ready انجام می‌دهد. علاوه بر این، باید توجه داشت که XeSS اینتل محصولی است که در بیش از 70 بازی در دسترس است. شایان ذکر است که این روزها به ندرت می‌بینیم که شرکت‌ها اطلاعاتی در مورد درایورهای خود به نمایش بگذارند، اما اینتل به وضوح در سال گذشته کارهای زیادی انجام داده بود.

بهبود عملکرد گرافیک اینتل

در نهایت، یک نسخه خاص دیگر از آن هم وجود دارد که برای علاقه‌مندان به کارت گرافیک است. اینتل تصمیم گرفته است ابزار خود به نام PresentMon را اصلاح کند که این روزها هنوز توسط نرم افزارهای شخص ثالث استفاده می‌شود. این شرکت نسخه بتای جدیدی از PresentMon را منتشر کرده است که ابزاری مناسب برای علاقه‌مندان به کارت گرافیک است، که می‌تواند به آنها کمک کند تا اطلاعات بیشتری از عملکرد GPU خود به دست بیاورند. این موضوع به طور کلی می‌تواند داده‌هایی مانند ولتاژ، کلاک یا دما را نمایش دهد. همچنین نمودارهایی را برای هرکدام از اندازی‌گیری‌ها ترسیم می‌کند.

همراه با این به‌روزرسانی، این ابزار یک معیار جدید به نام «GPU Busy» نیز دارد که اساساً نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی چقدر زمان را در حالت بیکار سپری می‌کند و چگونه رایانه در هنگام نمایش بازی‌ها بین GPU و CPU تعادل برقرار می‌کند.

بهبود عملکرد گرافیک اینتل

مهم‌تر از همه، PresentMon از تمام فروشندگان GPU و تعداد APIهای گرافیکی پشتیبانی می‌کند: DirectX9، 11، 12 و Vulkan. همچنین از خط فرمان پشتیبانی می‌کند. این ابزار را می‌توان از این صفحه دانلود کرد.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز