عمومی

تلگرام 10 ساله شد؛ آغاز عرضه عمومی قابلیت استوری و ویژگی دوربین دوگانه

[ad_1]

تلگرام بالاخره 10 ساله شد و به همین مناسبت قابلیت‌های جدیدی را معرفی کرده است. مهم‌ترین ویژگی جدید این اپلیکیشن قابلیت استوری است که حالا عرضه آن برای عموم کاربران آغاز شده است. به‌علاوه، یک قابلیت دیگر هم به این اپلیکیشن اضافه شده که در ادامه نگاهی به آن می‌اندازیم.

استوری یکی از قابلیت‌هایی است که اخیراً به تلگرام اضافه شده بود و تنها در دسترس کاربران پریمیوم قرار داشت. اما حالا عرضه تدریجی آن برای کاربران عادی هم آغاز شده است. این ویژگی مشابه همان چیزی است که قبلاً در اسنپ‌چت، اینستاگرام یا واتس‌اپ دیده بودیم. برای مشاهده استوری‌ها کافی است صفحه را به پایین بکشید تا استوری‌ها ظاهر شوند.

در این‌جا هم مثل دیگر پلتفرم‌ها امکان بازنشر، پاسخ یا واکنش نشان‌دادن به استوری‌ها وجود دارد. البته تلگرام به‌صورت پیش‌فرض استوری تمام مخاطبان را به شما نشان می‌دهد. اما اگر بخواهید می‌توانید استوری برخی مخاطبان را مخفی کنید و آن‌ها را به بخش چت‌های آرشیوشده بفرستید.

همچنین می‌توانید استوری‌ها را با مدیا ادیتور قدرتمند تلگرام ویرایش کنید؛ یعنی در آن‌ها متن بنویسید، نقاشی کنید، استیکر بچسبانید یا حتی موقعیت جغرافیایی خود را اضافه نمایید. استوری‌های اینستاگرام می‌توانند حاوی لینک یا تگ دوستان شما هم باشند.

قابلیت استوری تلگرام چه ویژگی‌هایی دارد؟

در زمان انتشار استوری‌ها می‌توانید از بین چهار گزینه انتخاب کنید که چه کسی محتوای شما را ببیند: همه، مخاطبان، دوستان نزدیک یا مخاطبان برگزیده. هر یک از این گزینه‌ها به‌طور کامل قابل شخصی‌سازی است و می‌توانید افراد مختلف را به آن‌ها اضافه یا از آن گروه کم کنید. به‌علاوه، می‌توانید فهرستی از کاربران را تعیین کنید تا استوری‌های شما هرگز به آن‌ها نشان داده نشود. امکان غیرفعال‌سازی ثبت اسکرین‌شات از استوری‌ها هم وجود دارد.

تلگرام می‌گوید برای اولین‌بار در تاریخ شبکه‌های اجتماعی، قابلیت ویرایش استوری را هم فراهم کرده است. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به حذف استوری‌ها، محتویات آن را در هر زمانی تغییر بدهید، اما انجام این کار تنها از روی دستگاهی ممکن است که استوری را با آن منتشر کرده‌اید.

زمانی که یک استوری را در تلگرام منتشر می‌کنید، می‌توانید با جزئیات آمار بازدید آن را مشاهده کنید. این ویژگی نشان می‌دهد که هر کاربر در چه ساعتی استوری شما را مشاهده کرده است. البته اگر مخاطب شما اکانت پریمیوم داشته باشد، می‌تواند حالت Stealth را فعال کند و از 5 دقیقه قبل تا 25 دقیقه بعد، بازدیدهایش را از روی استوری‌ها مخفی کند.

تلگرام که در حال حرکت به سمت اپلیکیشنی فراتر از یک پیام‌رسان معمولی است، از قابلیت انتشار استوری‌ها به‌صورت پست در پروفایل کاربران نیز خبر داده است. این پست‌ها هم هر کدام تنظیمات حریم خصوصی خاص خودشان را خواهند داشت.

دیگر قابلیت جدید تلگرام امکانی است که به شما اجازه می‌دهد به‌طور همزمان از دوربین جلو و عقب دستگاه استفاده کنید. خروجی یکی از دوربین‌ها در قالب یک پنجره کوچک نشان داده می‌شود و دیگری تمام صفحه را پر می‌کند. کاربر می‌تواند انتخاب کند که کدام دوربین خروجی کوچک و کدام دوربین خروجی تمام صفحه داشته باشد.

تلگرام می‌گوید تعداد کاربران آن‌ها حالا بالغ بر 800 میلیون نفر است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا