عمومی

اجرای ویندوز XP روی هدست ویژن پرو اپل + ویدیو

[ad_1]

هدست ویژن پرو اپل در کنفرانس WWDC 2023 معرفی شد و تا سال 2024 وارد بازار نمی‌شود. با این حال، غول کوپرتینویی کیت توسعه سیستم عامل visionOS این دستگاه را منتشر کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌های ویژن پرو را روی مک بسازند و آزمایش کنند. حالا یک توسعه‌دهنده موفق شده تا ماشین مجازی ویندوز XP را روی visionOS اجرا کند.

حساب UTM با انتشار ویدیویی در X نشان می‌دهد که موفق شده ماشین مجازی ویندوز XP را در شبیه ساز visionOS بوت کند. برای افرادی که آشنایی ندارند، UTM یک شبیه ساز سیستم و میزبان ماشین مجازی برای iOS و macIS است که به کاربران اجازه می‌دهد، ویندوز، لینوکس و حتی macOS را روی آیفون، آیپد یا مک اجرا کنند.

ویندوز XP روی هدست ویژن پرو اپل

همانطور که آن‌ها توضیح می‌دهند، هرچند ویندوز XP با موفقیت روی visionOS شبیه‌سازی شده است، اما هیچ راهی برای پشتیبانی از ورودی‌ها و تعامل با ماشین مجازی وجود ندارد. با این حال، توسعه دهندگان UTM قصد دارند در آینده روی این مشکل کار کنند.

در حالی که اجرای ویندوز روی visionOS پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود، اما عدم عملکرد آن چندان تعجب‌برانگیز نیست، زیرا سیستم عامل ویژن پرو اپل مبتنی بر iPadOS است. با این حال، داشتن سیستم عاملی مثل ویندوز XP که در یک پنجره مجازی به‌طور شناور اجرا می‌شود، قطعاً جالب به نظر می‌رسد.

با وجود اینکه اپل برای ساخت برنامه‌های ویژن پرو، کیت توسعه آن را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است، می‌توان انتظار داشت که این ماشین مجازی از همان روز اول در دسترس مشتریان هدست گران قیمت غول فناوری قرار بگیرد.

ویژن پرو اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل است و از سنسورهای پیشرفته و دوربین‌های با وضوح بالا بهره می‌برد تا بتواند رابط visionOS خود را در محیط واقعی نشان دهد. در داخل این دستگاه یک تراشه M2 و یک تراشه جدید R1 وجود دارد که مسئول رندر کردن تصاویر گرفته شده است.

هدست اپل اوایل سال 2024 در ایالات متحده عرضه خواهد شد و سپس وارد چند کشور دیگر می‌شود. قیمت آن از 3499 دلار آغاز می‌شود.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا